Robotföretaget KUKA Nordic har fått en ny chef för kundservice

PUBLICERAD: 27 september 2019
UPPDATERAD: 25 januari

Emanuel Hauptmann är ny Manager Customer Service hos automations- och robotföretaget KUKA Nordic. (Bild KUKA Nordic)

Robotföretaget KUKA Nordic stärker sin organisation och tillsätter Emanuel Hauptmann som ny Manager Customer Service. Han efterträder Conny Olsson som går i pension efter nio år på KUKA.

Emanuel Hauptmann kommer att ingå i KUKA Nordics ledningsgrupp och han blir ansvarig för företagets eftermarknadsavdelning, som säljer och levererar tjänster i frågor som rör service, simulering, programmering samt utbildning. Han kommer närmast från en liknande tjänst på Volvo Bussar, där han även arbetade med utveckling av digitala kundlösningar.

”Våra digitala lösningar blir en allt större del av det totala tjänsteerbjudandet och vi ser att Emanuel, förutom ledaskap, kommer att bidra med stor erfarenhet kring digitala tjänster. Vi är glada att kunna hälsa Emanuel välkommen till oss. Han blir ett värdefullt tillskott för oss och våra kunder och en drivande kraft i vårt fortsatta utvecklingsarbete av customer serviceområdet, konstaterar Jonas Glimdén, VD för KUKA Nordic.

Som ett viktigt komplement till övriga kundtjänster introducerar KUKA allt fler digitala lösningar inom olika områden, till exempel molnbaserade system för övervakning av företags robotar globalt.

Globala automations- och robotkoncernen KUKA har en omsättning på cirka 3,5 miljarder euro (drygt 37 miljarder kronor) och cirka 14.200 anställda. Koncernen har huvudkontor i tyska Augsburg.

Senaste nytt

Ketchupförpackning som "exploderar"

Det holländska designföretaget Akarton har tagit fram en kampanjförpackning till det likaledes holländska företaget Hela och deras Hela Tomaten Ketchup. Lösningen visar hur innovativ design och funktionalitet kan mötas. Med en sfärisk design som öppnas som öppnas på ett sätt som ser ut att den exploderat sätter denna förpackning en ny standard inom livsmedelsindustrin säger företaget. Hela fokuserar på nu på konsumentmarknadsföring genom influencers.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Smarta nya funktioner minskar manuellt prepressjobb

Adobe integrerar så kallad prepressintelligens i sjätte generationen av ripprogrammet Adobe PDF Print Engine 7. Det gör det lättare att utnyttja den fulla potentialen i tryckpressar med utökat färgspektra. Prepressavdelningarna kommer också slippa öppna och konvertera orginalfiler från Photoshop/Illustrator till PDF manuellt.
Adobe 1

Danskt företag blir ägare till Karl Hedin Emballage

Ägarna till AB Karl Hedin Emballage och Dansk Træemballage A/S (DTE) har tecknat ett avtal som innebär att DTE förvärvar 100 procent av aktierna i AB Karl Hedin Emballage med dotterbolag. Tillträdet sker den 9 maj 2025.
Hedin

Möjlig brist på råvara till sträckfilm enligt PackIndx

Turbulensen kring Donald Trumps tullar ser ut att påverka råvarutillgång på vissa material och då främst C4 (Butene) som bland annat används för tillverkning av sträckfilm av standardkvalitet.
triofilm

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX