Premiär för svenska Ecolean på koreanska dryckesmarknaden

PUBLICERAD: 6 mars 2020
UPPDATERAD: 25 januari

Yakult Korea lanserar ett drickfärdigt hälsote och en drickfärdig grönsakssoppa i Ecoleans aseptiska förpackningslösning Ecolean® Air Aseptic. (Bild Ecolean)|Yakult erbjuder sina produkter bland annat genom så kallade ”sales ladies” som verkar ute på gator och via ”dörr-till-dörr”-försäljning. På bilden en Yakult-lady från Japan. (Bild Yakult)

Koreanska livsmedelsföretaget Yakult Korea förpackar två hälsodrycker i svenska Ecoleans aseptiska lättviksförpackning Ecolean® Air Aseptic. De två hälsodryckerna är Yakults första aseptiska produkter och markerar Ecoleans första lansering i Sydkorea.

”Ecolean-förpackningarna passar oss perfekt, eftersom de är lätta och flexibla men ändå extremt hållbara. Vi har redan sett ett stort intresse från konsumenterna”, säger Yakult Koreas marknadschef Jeonghyeon Hong.

Företaget Yakult är en väletablerad global tillverkare av livsmedel och drycker, med marknader speciellt i Asien och Oceanien. De drycker, som nu lanserats av Yakult Korea, markerar en övergång till det aseptiska segmentet för Yakult. En av dryckerna – ett drickfärdigt te under varumärket Hyfresh – är utvecklat av koreanska Pyunkang Medical Institute och förpackas i Ecolean® Air Aseptic 125ml-förpackning. Den andra produkten – också under varumärket Hyfresh – är drickfärdig krämig grönsakssoppa, som förpackas i Ecolean® Air Aseptic 200 ml.

Yakult erbjuder sina produkter bland annat genom så kallade ”sales ladies” som verkar ute på gator och via ”dörr-till-dörr”-försäljning. På bilden en Yakult-lady från Japan. (Bild Yakult)

”Detta är Ecoleans första lansering i Korea och vi ser fram emot att visa konsumenterna fördelarna med våra lätta förpackningar. Varumärkesägare, som använder våra lättviktsförpackningar, rapporterar inte bara kostnadsbesparingar utan också en förbättrad miljöprofil och varumärkesimage bland andra fördelar”, säger Johnny Sajland, Global Sales Director, Ecolean.

Yakult Koreas Ecolean-förpackade hälsodrycker finns tillgängliga via e-handel, men kommer också att presenteras för de sydkoreanska konsumenterna via Yakults populära ”sales ladies” – speciellt utbildade kvinnliga försäljare, som erbjuder produkterna genom gatu- och ”dörr-till-dörr”-försäljning! Enligt uppgift finns det inte mindre än 12.000 ”sales ladies”, som på detta sätt säljer Yakults produkter i Sydkorea, och på Yakults alla marknader finns det sammanlagt 80.000 ”sales ladies”!

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker