Premiär för svenska Ecolean på koreanska dryckesmarknaden

PUBLICERAD: 6 mars 2020
UPPDATERAD: 25 januari

Yakult Korea lanserar ett drickfärdigt hälsote och en drickfärdig grönsakssoppa i Ecoleans aseptiska förpackningslösning Ecolean® Air Aseptic. (Bild Ecolean)|Yakult erbjuder sina produkter bland annat genom så kallade ”sales ladies” som verkar ute på gator och via ”dörr-till-dörr”-försäljning. På bilden en Yakult-lady från Japan. (Bild Yakult)

Koreanska livsmedelsföretaget Yakult Korea förpackar två hälsodrycker i svenska Ecoleans aseptiska lättviksförpackning Ecolean® Air Aseptic. De två hälsodryckerna är Yakults första aseptiska produkter och markerar Ecoleans första lansering i Sydkorea.

”Ecolean-förpackningarna passar oss perfekt, eftersom de är lätta och flexibla men ändå extremt hållbara. Vi har redan sett ett stort intresse från konsumenterna”, säger Yakult Koreas marknadschef Jeonghyeon Hong.

Företaget Yakult är en väletablerad global tillverkare av livsmedel och drycker, med marknader speciellt i Asien och Oceanien. De drycker, som nu lanserats av Yakult Korea, markerar en övergång till det aseptiska segmentet för Yakult. En av dryckerna – ett drickfärdigt te under varumärket Hyfresh – är utvecklat av koreanska Pyunkang Medical Institute och förpackas i Ecolean® Air Aseptic 125ml-förpackning. Den andra produkten – också under varumärket Hyfresh – är drickfärdig krämig grönsakssoppa, som förpackas i Ecolean® Air Aseptic 200 ml.

Yakult erbjuder sina produkter bland annat genom så kallade ”sales ladies” som verkar ute på gator och via ”dörr-till-dörr”-försäljning. På bilden en Yakult-lady från Japan. (Bild Yakult)

”Detta är Ecoleans första lansering i Korea och vi ser fram emot att visa konsumenterna fördelarna med våra lätta förpackningar. Varumärkesägare, som använder våra lättviktsförpackningar, rapporterar inte bara kostnadsbesparingar utan också en förbättrad miljöprofil och varumärkesimage bland andra fördelar”, säger Johnny Sajland, Global Sales Director, Ecolean.

Yakult Koreas Ecolean-förpackade hälsodrycker finns tillgängliga via e-handel, men kommer också att presenteras för de sydkoreanska konsumenterna via Yakults populära ”sales ladies” – speciellt utbildade kvinnliga försäljare, som erbjuder produkterna genom gatu- och ”dörr-till-dörr”-försäljning! Enligt uppgift finns det inte mindre än 12.000 ”sales ladies”, som på detta sätt säljer Yakults produkter i Sydkorea, och på Yakults alla marknader finns det sammanlagt 80.000 ”sales ladies”!

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax