Plats för förpackningar på Nordic Organic Food Fair

PUBLICERAD: 9 augusti 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Så här kommer samlingsmontern för förpackningsindustrin att se ut på Nordic Organic Food Fair i Malmö.|Bildcollage från tidigare Nordic Organic Food Fair.

Natural Products Scandinavia (som samarrangeras med Nordic Organic Food Fair) är en fackmässa för den snabbt växande marknaden inom hållbar och ekologisk livsstil. Mässan äger rum i Malmö 16-17 november och nu bjuds förpackningsindustrin in via en samlingsmonter. 
Mässan arrangeras av Diversified Communications, en mycket välrenommerad internationellt mässarrangör, som årligen sätter upp runt drygt 160 stora fackmässor runt om i världen.

Marknaden för ekologiska livsmedel och drycker ökar enormt. Bara i Sverige var ökningen hela 38 % 2014 och 39 procent 2015. Mässan är en ren fackmässa och vänder sig till livsmedels- och dryckesindustrin med ekologisk inriktning, men även till branscher som naturlig hälsa och egenvård, naturlig hudvård och skönhet och det man kan kalla en naturlig livsstil. Årets upplaga av mässan är den femte i ordningen sedan 2012 och mässan har haft en fantastisk tillväxt varje år. Förra året kom runt 4.000 besökare och 345 utställare från 40 länder fanns på plats. I år blir det än större, med fler besökare och fler utställare.

Tidningen nord emballage har träffat ett avtal med arrangören, som innebär att en samlingsmonter för förpackningsindustrin kommer att finnas i mässhallarna. Totalt finns det plats för ett tiotal företag på en yta på 35 kvadratmeter. Montern kommer även att ha en kaffebar. Montern arrangeras tillsammans med Packnews.com och Nordisk Bioplastförening.

”Intresset för smarta och miljöanpassade förpackningslösningar är stort i den här branschen och på mässan kommer det att finnas många potentiella och befintliga kunder, både bland besökare och utställare”, säger Hans Friedsam, VD och marknadschef på Trade Promotion, som ger ut tidningen nord emballage.

”Utställarna kommer att ha plats för en roll-up och ett bord och marknadsförs i mässkatalogen samt i nord emballage och på Packnews.com. Under fyra timmar på eftermiddagen den 17 november kommer utställarna i samlingsmontern dessutom att ha tillgång till scenen för presentation av förpackningslösningar eller annan relevant information kring förpackningar”, säger Hans Friedsam vidare.

Platsen för mässan blir MalmöMässan och den speciella samlingsmontern för förpackningsindustrin har fått namnet ”Eco Packaging – the area for sustainable packaging solutions”.

”Priset för att delta är bara 12.000 kronor, så vi räknar med att sälja slut ytan snabbt. Vi har här skapat en unik möjlighet för företag att få in en fot på en starkt växande marknad, eller att förstärka en position man redan har inom området. De, som är intresserade, gör därför klokt i att kontakta mig så fort som möjligt”, avslutar Hans Friedsam.


Maila Hans Friedsamhans@nordemballage.se eller ring på +46 (0)42 29 80 33.


Mer info om mässan hittar du på Natural Products Scandinavias hemsida och på Nordic Organic Food Fairs hemsida.


Läs/ladda hem pdf-filen nedan.
Där finner du mer info om samlingsmontern på Nordic Organic Food Fair!

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432