Plasthink ersätter kartonglåda och gör varumärket synligt

PUBLICERAD: 18 april 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Original Gourmet använder SuperCube®-plasthink i storlekarna 3

Danska RPC Superfos, som ingår i brittiska plastförpackningskoncernen RPC, har utvecklat en plasthink för skaldjur, som ersätter en kartonglåda. Hinken, som har fått beteckningen SuperCube®, kan återanvändas och gör därmed kundens varumärke extra synligt.
Kunden är det spanska företaget Original Gourmet, som säljer frysta skaldjur under varumärket Premium Shellfish®.

Tidigare använde Original Gourmet en kartonglåda vid leverans av frusna humrar, pilgrimsmusslor, etc, men denna förpackning har man nu ersatt med den specialutvecklade SuperCube-hinken från RPC Superfos.

”Tidigare blev våra produkter identitetslösa i samma ögonblick, som de togs ur kartonglådan. En sådan förpackning har ingen potential att användas på nytt i köket. Nu fortsätter vårt varumärke Premium Shellfish® att vara synligt för kockar och kökspersonal, även efter att skaldjuren har använts i matlagningen. På SuperCube®-hinken syns vårt märke klart och tydligt och ger ett bra första intryck – dessutom förblir det synligt”, förklarar Marc Gordó Badia, entreprenör och VD för Original Gourmet.

Original Gourmet använder en formsprutad, rektangulär SuperCube®-plasthink i två storlekar: 
3,8 liter och 5,8 liter. Bådahinkstorlekarna ger en stor obruten yta för dekoration och profilering och den avancerade in-mould labelling-tekniken ger ett perfekt och hållbart utseende.

Original Gourmets frysta humrar och pilgrimsmusslor kommer från Kanada och är 100 procent naturliga, vilda och hållbara. De säljs till en lång rad hotell och restauranger i Europa.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Det våras för plastbärkassarna när skatten är på väg bort

Nyligen berättade Packnews om en ICA-butik som börjar sälja bärkassar av biomaterial och nu satsar Coop Sverige på bärkassar som till stor del består av återvunnet material. Den 1 november tas skatten bort på bärkassar.
coop-carrier-bag-trioworld

Drupa 2024 - Många vill ha en bit av kakan inom etikettproduktion

Packnews danska redaktör, Søren Winsløw, sammanfattar här sina intryck från Drupa ur ett etikettperspektiv. Digitalisering är ett gångbart ord i detta sammanhang.
canon_drupa_01xx

Bioplast kan bli en väsentlig del av klimatlösningen om vi tänker kreativt och samarbetar!

Det senaste COP-mötet i Dubai lämnade visserligen mycket kvar att önska för den globala civilisationens framtid. Däremot så var delegaterna överens om att det fossila kolet behöver avvecklas. Ju förr dess bättre ska vi nog tillägga. Det här debattinlägget från Nordisk Bioplastförening framför synpunkter på detta.
Foto: Riccardo Annandale, Unsplash

Karamello gör smakfull investering i tonerpress

Karamello arbetar med förpackning och branding av reklamgodis. Nu investerar Linköpingsföretaget i Fujifilms flaggskepp Revoria Press PC1120.
Henrik-stor