Nybildade bolaget Pacudo – tidigare Procurators affärsområde Packaging – kommer att använda mässan Packnorth för att förtydliga och utveckla sitt kunderbjudande av hållbara förpackningslösningar och emballage.
Vid årsskiftet blev affärsområdet Packaging inom Procurator ett eget bolag, Pacudo. Bolagets sortiment av förpackningslösningar och emballage har gjort en händelserik resa. Från början införlivades förpackningar och emballage via Pappersgruppen till Papyrus, som sedan blev Papyrus Supplies. Företaget slogs sedan samman med Procurator. Sortimentet har därefter tagit stora kliv och utvecklats med förpackningslösningar. Genom det nya bolaget möjliggör man ett skarpare fokus och satsning på hållbara lösningar.
Den här satsningen vill Pacudo berättar mer om på den digitala förpackningsmässan Packnorth den 10 till 12 maj.
Daniel Nordqvist är e-handelskoordinator på Pacudo och han säger så här:
”Vi kommer så klart att tydliggöra vilka vi är nu, när vi har bytt namn och sedan ska vi fokusera på att få fram vår satsning och uttalade strategi att bli mer och mer hållbara. Många lösningar är fiberbaserade, till exempel packband av papper, som är bättre för miljön än plastband, packsedelkuvert av papper är ett annat exempel och pallar av wellpapp, som ger lägre vikt vid transporter är en annan. Samtidigt finns de ”gamla” lösningarna kvar i sortimentet, plastband är till exempel fortfarande stort på marknaden”.
Daniel Nordqvist menar att Packnorth är en intressant satsning, som är väl värt att testa.
”Våra kollegor på Papyrus var med på föregångaren, Sign&Print Connect, och var nöjda med utfallet. Det gör att vi också vill testa, det här är ett sätt nå ut i en tid, när man inte ses någon annan stans, det finns ju till exempel inga fysiska mässor.”
”Det kan naturligtvis inte bli det samma, som när folk kan komma in i en fysisk monter och klämma och känna på produkterna, men det är väl värt ett försök. Det här kan vara början på en framtid vi ser, jag tror det kommer att ta tid innan vi är tillbaka i det vi så här långt har upplevt som det normala”.
”Jag vill inte påstå att vi har några speciella förväntningar på Packnorth, det är ju helt nytt för oss, men självfallet vill vi nå ut till så många som möjligt och få ett antal bra leads att bearbeta”, avslutar Daniel Nordqvist.
Text Bo Wallteg
Digitala förpackningsmässan Packnorth pågår 10 – 12 maj 2021.
Mässan är gratis, men kräver registrering, som kan göras HÄR!