Packbridge-seminarium kring digital marknadsföringsstrategi

PUBLICERAD: 20 augusti 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Med ett ”digitalt scorecard” kan man skapa en framgångsrik strategi för marknadsföring och försäljning.

Den 26 september arrangerar förpackningsklustret Packbridge ett seminarium kring digitala strategier för marknadsföring och försäljning.
Seminariet arrangeras i samarbete med Region Skåne, Tillväxtverket, Kunskapspartner AB och Digital Scorecard och syftet är att lära deltagarna hur man kan utveckla sin digitala kompetens inom försäljning och marknadsföring.

Packbridge skriver i informationen om seminariet att för att nå framgång är det viktigt att förstå den psykologiska aspekten till varför personer köper en produkt eller tjänst, men även hur personer köper, och hur kundresan och kundbeteendet fungerar. När köpprocessen blir alltmer digital, så är det ytterst viktigt att förstå vilken roll den digitala aspekten spelar i försäljning och marknadsföring för att kunna skapa en framgångsrik strategi.

Under seminariet får deltagarna möjlighet att använda en helt ny analysmodell kallad Digital Scorecard, och skapa sitt eget styrkort för att utvärdera sina digitala processer och se över den egna strategin för tillväxt.

Seminariet bygger på ett framgångsrikt program, som används inom internationella MBA-programmet vid Lunds universitet och seminariedeltagarna får möjlighet att träffa experter med lång erfarenhet av att hjälpa företag utveckla sina digitala marknads- och försäljningsprocesser.

Platsen för seminariet blir Region Skånes lokaler i Malmö. Mer info om seminariet + anmälan HÄR.

 

 

Senaste nytt

Stora Enso genomför organisationsförändringar

Stora Enso planerar att implementera en ny organisation med sju affärsområden för P&L-ansvar, vilket återspeglar vikten av kärnverksamheten inom förnybara förpackningar i affärsportföljen. Den nya, plattare och effektiviserade organisationen kommer att öka kundfokus, driva den operativa effektiviteten med ökad integration, minska komplexiteten och förbättra koncernens prestationskultur.
wellpapp-Stora-Ensox

Nu testkörs Norges nya plaståtervinningsanläggning

Testkörningar pågår just nu och hösten 2025 öppnar Tomra och Plastretur officiellt den första och enda nationella finsorteringsanläggningen för plastförpackningar i Norge. Anläggningen, som ligger i Holtskogen Business Park i Inre Østfold, kommer att heta Områ.
default

Ny lack för BOPE-film gör materialet bättre för påstillverkning

Filmer av BOPE, biaxiellt orienterad polyeten, är kända för sin höga återvinningsbarhet, men deras begränsade temperaturbeständighet har hittills varit ett hinder för bredare industriella tillämpningar. Nu har hubergroup hittat en lösning som gör filmen betydligt värmetåligare.
HUB_Plastic-Bond-K1x

Ny teknik för biobaserad cellplast möjliggör cirkularitet för ett omtalat material

TotalEnergies Corbion och Useon har ingått ett strategiskt partnerskap för att främja utvecklingen och global kommersialisering av EPLA-formade produkter – en ny generation av hållbara, högpresterande skummaterial tillverkade av PLA, ett av de mest använda bioplastmaterialen.
epla-bottle-base-made-by-useon-with-luminy-plax

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX