Den 26 september arrangerar förpackningsklustret Packbridge ett seminarium kring digitala strategier för marknadsföring och försäljning.
Seminariet arrangeras i samarbete med Region Skåne, Tillväxtverket, Kunskapspartner AB och Digital Scorecard och syftet är att lära deltagarna hur man kan utveckla sin digitala kompetens inom försäljning och marknadsföring.
Packbridge skriver i informationen om seminariet att för att nå framgång är det viktigt att förstå den psykologiska aspekten till varför personer köper en produkt eller tjänst, men även hur personer köper, och hur kundresan och kundbeteendet fungerar. När köpprocessen blir alltmer digital, så är det ytterst viktigt att förstå vilken roll den digitala aspekten spelar i försäljning och marknadsföring för att kunna skapa en framgångsrik strategi.
Under seminariet får deltagarna möjlighet att använda en helt ny analysmodell kallad Digital Scorecard, och skapa sitt eget styrkort för att utvärdera sina digitala processer och se över den egna strategin för tillväxt.
Seminariet bygger på ett framgångsrikt program, som används inom internationella MBA-programmet vid Lunds universitet och seminariedeltagarna får möjlighet att träffa experter med lång erfarenhet av att hjälpa företag utveckla sina digitala marknads- och försäljningsprocesser.
Platsen för seminariet blir Region Skånes lokaler i Malmö. Mer info om seminariet + anmälan HÄR.