Ökad efterfrågan på Cheps palltjänster

PUBLICERAD: 13 januari 2015
UPPDATERAD: 25 januari


Chep, som är en globalt ledande leverantör av poolingtjänster för lastpallar och containrar, skriver i ett pressmeddelande att företagets tjänst ”Total Pallet Management” har fått en allt större efterfrågan runt om i världen.
Tjänsten innebär att en anläggning för sortering, inspektion och reparation av pallar organiseras vid eller i närheten av kundens anläggning. Tjänsten säkerställer att högkvalitativa pallar återintroduceras i leveranskedjan utan dröjsmål och eliminerar därmed behovet av att transportera tomma pallar till ett Chep-servicecenter.


”´Total Pallet Management´ ger både logistiska och operativa fördelar för såväl kunder som oss samt minskar den övergripande miljöpåverkan. Tjänsten ökar effektiviteten i hela processen för pallhantering och minskar även transportkostnader och det administrativa arbetet”, säger Örjan Thönners, försäljningschef Chep Sverige..

Det senaste i raden av företag som tecknat avtal om Total Pallet Management-tjänsten är det multinationella företaget Agrolimen, som har sitt huvudkontor i Barcelona.

Agrolimen har nu ett treårigt kontrakt med Chep för pallar och tjänster över Europa och i avtalet ingår också att Chep implementerar tjänsten ”Total Pallet Management” på Affinity Petcares fabrik i franska La Chapelle, som ingår i Agrolimen-koncernen.

Agrolimen är huvudsakligen verksamt inom livsmedels-, catering- och husdjurssektorn. Chep kommer nu att leverera pallar för såväl nationella som internationella flöden till de olika Agrolimen-företagen i Europa, som t. ex. Affinity Petcare i Spanien och Frankrike, viktkontrollspecialisten Bicentury i Spanien och matproducenten Gallina Blanca Star i Spanien och Holland.

Chep finns i hela Norden, inklusive Sverige, sedan 1997 och har ca två miljoner pallar i omlopp på den svenska marknaden. Företaget har fyra palldepåer i Sverige och kunderna är välkända varumärken inom detalj- och dagligvaruhandeln. Chep är en del av koncernen Brambles Limited.

 

 

Senaste nytt

Lekfullt och kaxigt när Bubs rebrandar

Det virala godisvarumärket Bubs gör om sin identitet. Den nya grafiska profilen innefattar en helt omarbetad logga som ska stärka varumärket och dess igenkänning, samt nya färgskalor, typsnitt och en speciellt framtagen merch-kollektion. Identiteten är utvecklad i samarbete med byrån Super Tuesday, som fokuserat på att lyfta fram det som blivit synonymt med varumärket i en lekfull skepnad.
BUBS_37x
Lekfullt och kaxigt när Bubs rebrandar

PulPac och Future Materials inleder strategiskt samarbete

PulPac, som utvecklar teknik för torrformning av fiber, och Future Materials Sweden, ett svenskt innovationsbolag med lång erfarenhet från formsprutning och verktygstillverkning, inleder ett strategiskt samarbete. Målet är att tillsammans driva på omställningen från plast till fiberbaserade förpackningar i nya applikationer och marknadssegment.
Pulpac
PulPac och Future Materials inleder strategiskt samarbete

Misstänksamhet mot gurkan utan plast hos konsumenterna

Det har skrivits mycket om Saveggys teknik med att spraya gurkor med raps- och havreolja, en teknik som gör att man kan undvika plast på gurkor i syfte att förlänga hållbarheten. När nu de första gurkorna kommit ut på en testmarknad har det visat sig finnas en misstänksamhet hos konsumenterna.
Gurka-Saveggy-Odlarna_D
Misstänksamhet mot gurkan utan plast hos konsumenterna

Tetra Pak banar vägen för användning av AI i livsmedelsindustrin

Tetra Paks nya Factory OS ger livsmedels- och dryckesproducenter en samlad driftöversikt i realtid och omvandlar data till handlingsbara insikter för att öka effektiviteten, minska svinnet och utnyttja potentialen i AI.
Tetra-Pak-Factory-OS_foto1
Tetra Pak banar vägen för användning av AI i livsmedelsindustrin

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx
Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx
Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx
Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX
Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback