Ny verkställande direktör på The Absolut Company

PUBLICERAD: 11 februari 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Anna Malmhake blir ny VD för The Absolut Company.|Paul Duffy blir VD för Pernod Ricard i Nordamerika.

Anna Malmhake har utsetts till ny vd för The Absolut Company, med tillträde den 1 juli i år. Hon kommer närmast från en tjänst som VD för Irish Distillers, Irland.
Anna Malmhake efterträder Paul Duffy, som återvänder till USA, där han kommer att leda Pernod Ricard-koncernens verksamhet i Nordamerika.

Anna Malmhake började sin karriär inom Pernod Ricard-koncernen 2007 som global varumärkesdirektör för Absolut Vodka. Nu återvänder hon till Sverige och The Absolut Company.
 
”Det är roligt att få återvända till The Absolut Company och axla VD-rollen. Det finns ett starkt varumärkeskunnande inom organisationen och vi har en produktion i världsklass. Absolut Vodka och övriga varumärkena är inne i en spännande utveckling, som jag ser framemot att få leda”, kommenterar Anna Malmhake.

Anna Malmhake har sedan 2011 lett Pernod Ricards irländska dotterbolag Irish Distillers, med verksamhet i Cork och Dublin. Hon har där haft en nyckelroll i den framgång, som irländsk whiskey har rönt internationellt. I Irish Distillers produktportfölj ingår varumärken som Jameson Whiskey, Powers Whiskey, Paddy Whiskey och Redbreast Whiskey

Paul Duffy, nuvarande VD för The Absolut Company, blir från och med 1 juli VD för Pernod Ricard i Nordamerika. Både han och Anna Malmhake kommer även fortsatt att ingå i koncernledningen för Pernod Ricard. 

The Absolut Company har globalt ansvar för produktion, innovation och strategisk marknadsföring av bland annat Absolut Vodka, Absolut Elyx, Kahlúa, Malibu, Wyborowa och Our/Vodka.
The Absolut Company har idag 500 anställda, huvudsakligen i Sverige. Huvudkontoret ligger i Stockholm.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Det våras för plastbärkassarna när skatten är på väg bort

Nyligen berättade Packnews om en ICA-butik som börjar sälja bärkassar av biomaterial och nu satsar Coop Sverige på bärkassar som till stor del består av återvunnet material. Den 1 november tas skatten bort på bärkassar.
coop-carrier-bag-trioworld

Drupa 2024 - Många vill ha en bit av kakan inom etikettproduktion

Packnews danska redaktör, Søren Winsløw, sammanfattar här sina intryck från Drupa ur ett etikettperspektiv. Digitalisering är ett gångbart ord i detta sammanhang.
canon_drupa_01xx

Bioplast kan bli en väsentlig del av klimatlösningen om vi tänker kreativt och samarbetar!

Det senaste COP-mötet i Dubai lämnade visserligen mycket kvar att önska för den globala civilisationens framtid. Däremot så var delegaterna överens om att det fossila kolet behöver avvecklas. Ju förr dess bättre ska vi nog tillägga. Det här debattinlägget från Nordisk Bioplastförening framför synpunkter på detta.
Foto: Riccardo Annandale, Unsplash

Karamello gör smakfull investering i tonerpress

Karamello arbetar med förpackning och branding av reklamgodis. Nu investerar Linköpingsföretaget i Fujifilms flaggskepp Revoria Press PC1120.
Henrik-stor