Ny marknadschef på Ettikettoprintcom

PUBLICERAD: 14 januari 2015
UPPDATERAD: 25 januari


Jim Bågesjö (bilden) tillträder som ny marknadschef för Malmö-baserade etiketteringsföretaget Ettikettoprintcom under januari 2015. Han blir ansvarig för utveckling av nya affärssegment samt  nykundsförsäljning.
Jim Bågesjö har lång erfarenhet inom etikettvärlden både från Nordvalls och senast från Rotakett, där han arbetat inom marknad och försäljning i sju år.


”Vi är mycket glada att få Jim som vår nye marknadschef. Jim har en gedigen erfarenhet från branschen och en god känsla för utveckling av premiumetiketter för starka varumärken”, säger Philip Schwarz, VD för Ettikettoprintcom.

”Jag ser fram emot att bli en del av teamet och tillsammans med nya kolleger utveckla företaget med nya kunder. Vårt mål är att hitta nya segment och inte enbart genom traditionella vägar. Vi går in i segmentet med mer förädlade etiketter, vilket känns inspirerande för mig och oss som företag”, säger Jim Bågesjö.

Ettikettoprintcom har cirka 90 medarbetare och omsätter cirka 210 miljoner kronor. Företaget bildades 2013 genom en sammanslagning av Ettiketto Labeling Systems AB och Printcom Grafiska AB. Ettikettoprintcom, som erbjuder både självhäftande etiketter och egenutvecklade etiketteringssystem, har huvudkontor och produktion i Malmö, tillverkning och försäljningskontor i Åtvidaberg samt försäljningskontor i Strängnäs.

 

 

Läs vidare

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Tingstad Group köper Converflex i Örnsköldsvik

Tingstad Group fortsätter växa via uppköp. Nyss var det OptiPack i Sunne, nu har man köpt Converflex i Örnsköldsvik.
Paul-Jigbergx

Senaste nytt

Oroliga tider skrämmer inte FrontPac

FrontPac räds inte de svåra tiderna. Ett bra bevis är investeringen i en ny offsetpress från KBA.
Jesper och Martin

Grönt ljus för att göra gröna salladsskålar ännu grönare

Picadeli känner att deras salladskoncept blir ännu grönare via appen Bower. Nu finns möjlighet att panta 20 miljoner skålar årligen.
bower_phone

Packnews i ny kostym efter samgående med AGI Media

Packnews har bytt kostym efter mer än 15 år som nyhetsförmedlare till förpackningsindustrins värdekedja. Nu blir vi ännu bättre!
Kostym

Plastpåseskatten blev en kul sak men är på allvar

När TV-programmet Svenska Nyheter hade nypremiär häromdagen fick den märkliga plastpåseskatten mycket utrymme.
messiah