Jim Bågesjö (bilden) tillträder som ny marknadschef för Malmö-baserade etiketteringsföretaget Ettikettoprintcom under januari 2015. Han blir ansvarig för utveckling av nya affärssegment samt nykundsförsäljning.
Jim Bågesjö har lång erfarenhet inom etikettvärlden både från Nordvalls och senast från Rotakett, där han arbetat inom marknad och försäljning i sju år.
”Vi är mycket glada att få Jim som vår nye marknadschef. Jim har en gedigen erfarenhet från branschen och en god känsla för utveckling av premiumetiketter för starka varumärken”, säger Philip Schwarz, VD för Ettikettoprintcom.
”Jag ser fram emot att bli en del av teamet och tillsammans med nya kolleger utveckla företaget med nya kunder. Vårt mål är att hitta nya segment och inte enbart genom traditionella vägar. Vi går in i segmentet med mer förädlade etiketter, vilket känns inspirerande för mig och oss som företag”, säger Jim Bågesjö.
Ettikettoprintcom har cirka 90 medarbetare och omsätter cirka 210 miljoner kronor. Företaget bildades 2013 genom en sammanslagning av Ettiketto Labeling Systems AB och Printcom Grafiska AB. Ettikettoprintcom, som erbjuder både självhäftande etiketter och egenutvecklade etiketteringssystem, har huvudkontor och produktion i Malmö, tillverkning och försäljningskontor i Åtvidaberg samt försäljningskontor i Strängnäs.