Ny förpackningsdesign för Coca-Cola lanseras i Mexico

PUBLICERAD: 8 maj 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Coca-Colas röda originalfärg kommer i fortsättningen att finnas på samtliga förpackningar till de fyra drycker som finns med namnet ”Coca-Cola”.
|Även på flasketiketterna kommer det röda fältet att gå igen hos de fyra Coca-Cola-dryckerna.

Coca-Cola Company ger de fyra dryckerna med varumärket ”Coca-Cola” en ny global design, där alla förpackningar förses med ett återkommande rött fält.
Den nya designen lanseras först på den mexikanska marknaden.

Den nya globala ”grunddesignen” bygger på den typiska ”Coca-Cola Red”-färgen, som under lång tid funnits på flaskor och burkar med Coca-Cola Original (eller Coca-Cola Classic, som den kallas på vissa marknader).
Genom att låta den röda färgen gå igen på förpackningarna till alla drycker med namnet Coca-Cola vill företaget betona sin strategi att man är ett varumärke.

På flaskor, burkar och etiketter kommer det i fortsättningen att synas ett runt, rött fält, som går igen, oavsett vilken typ eller smak av Coca-Cola, som förpackningen innehåller. ”The Red Disc” kommer från en global kampanj ”Taste the Feeling”, som lanserades i januari och som nu ska visualiseras på alla förpackningar.

De Coca-Cola-drycker som berörs av den nya designen är Coca-Cola Original, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero och Coca-Cola Life. De färgelement som tidigare kännetecknat de olika typerna – silver för Light, svart för Zero och grönt för Life – kommer att finnas kvar, men kompletterade med ett rundat fält med den röda originalfärgen.

”Förpackningen är vår mest synliga och värdefulla tillgång. Nu gör vi The Red Disc till en del i varumärkets signatur och genom att tillämpa det röda fältet på våra Coca-Cola-förpackningar tar vi ännu ett steg i vår ´ett varumärke´-strategi”, säger Coca-Cola Companys marknadschef Marcos de Quinto.

 

 

Senaste nytt

Är papper eller plast bäst för e-handeln?

Papper eller plast i förpackningarna är med stor sannolikhet ett huvudbry för många e-handlare, och det finns inte mycket fakta att gå på om man vill veta. Förpackningslogistik på Lunds universitet fick en fråga från en e-handlare om de kunde reda ut vad som gäller. Nu är projektet klart.
rullburarx
Är papper eller plast bäst för e-handeln?

Pronova Packaging Systems firar femtio år!

Nu i sommar firas det hos Pronova Packaging Systems i Halmstad. Anledningen är företagets femtioårsjubileum. Pronova utvecklade ett unikt påspackningssystem som för många är kända under namnet Joker, ett system som i högsta grad lever kvar ännu. Firandet sker med personal och samarbetspartners.
Påsarx
Pronova Packaging Systems firar femtio år!

Insteg är nästa steg för Kongsberg

Kongsberg PCS, som kanske är mest kända för sina stora skärbord, lanserar två mindre instegsmodeller. Den nya Entro-serien är utvecklad för skyltmakare och förpackningskonverterare som vill kunna producera små serier av förpackningar, skyltar och grafiska applikationer.
Kongsberg_20v_Shadow-scaled-1-1536x727x
Insteg är nästa steg för Kongsberg

Prishöjningar på testliner och kartong men nedgång för LDPE

Nu är nya siffror för wellpapp, polyeten och kartong publicerade på PackIndx. Under de tre senaste månaderna noteras en prisuppgång på testliner och kartong men en fallande trend för LDPE. Producenter av returkartong ser tillbaka på maj månad som den värsta på flera år.
Packindx-Packnews-900x600-20250516
Prishöjningar på testliner och kartong men nedgång för LDPE

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx
Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx
Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx
Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX
Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback