Nu kan alla Nutella-älskare designa sin egen burketikett

PUBLICERAD: 31 januari 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Nu kan alla älskare av Nutella skapa egna etiketter till sin burk.

En glad nyhet för alla älskare av nougatpålägget Nutella: nu kan ni designa era egna burketiketter!
I en tidsbegränsad kampanj erbjuder Nutella, som ingår i choklad- och konfektkoncernen Ferrero, sina fans möjligheten att via Nutellas hemsida bestämma en egen design på Nutella-burkens etikett. Man kan välja namn, tema och färg på etiketten. Den personliga etiketten skriver man sedan ut på en egen skrivare och klistrar på burken.

Enligt informationen på Nutellas hemsida kan konsumenten skriva ut två olika varianter av sin egendesignade etikett, där man kan välja ett eller två namn samt olika teman och färg. För att undvika att det skrivs ut etiketter med opassande eller stötande namn eller beteckningar, så kan endast ett förbestämt urval användas. Men å andra sidan finns det 30.000 namn, smeknamn eller meddelande att välja från…

Konsumenten kan också välja mellan olika utseenden i sju huvudkategorier och mellan sju olika färger. Sammanlagt finns det 238 varianter på design och färger att välja från.

När namn, utseende och färger är fastställda kan konsumenten sedan skriva ut ett obegränsat antal etiketter med den egna designen.

Etikettkampanjen är tidsbegränsad – den startar nu i februari och pågår fram till klockan  23:59 den 31 mars i år. Därefter kan inga fler personliga Nutella-etiketter skapas.
Etiketterna är också begränsade till Nutella-burkar med innehållsvikterna 350 respektive 630 gram.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432