Nu kan alla Nutella-älskare designa sin egen burketikett

PUBLICERAD: 31 januari 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Nu kan alla älskare av Nutella skapa egna etiketter till sin burk.

En glad nyhet för alla älskare av nougatpålägget Nutella: nu kan ni designa era egna burketiketter!
I en tidsbegränsad kampanj erbjuder Nutella, som ingår i choklad- och konfektkoncernen Ferrero, sina fans möjligheten att via Nutellas hemsida bestämma en egen design på Nutella-burkens etikett. Man kan välja namn, tema och färg på etiketten. Den personliga etiketten skriver man sedan ut på en egen skrivare och klistrar på burken.

Enligt informationen på Nutellas hemsida kan konsumenten skriva ut två olika varianter av sin egendesignade etikett, där man kan välja ett eller två namn samt olika teman och färg. För att undvika att det skrivs ut etiketter med opassande eller stötande namn eller beteckningar, så kan endast ett förbestämt urval användas. Men å andra sidan finns det 30.000 namn, smeknamn eller meddelande att välja från…

Konsumenten kan också välja mellan olika utseenden i sju huvudkategorier och mellan sju olika färger. Sammanlagt finns det 238 varianter på design och färger att välja från.

När namn, utseende och färger är fastställda kan konsumenten sedan skriva ut ett obegränsat antal etiketter med den egna designen.

Etikettkampanjen är tidsbegränsad – den startar nu i februari och pågår fram till klockan  23:59 den 31 mars i år. Därefter kan inga fler personliga Nutella-etiketter skapas.
Etiketterna är också begränsade till Nutella-burkar med innehållsvikterna 350 respektive 630 gram.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Sydsvenska tryckerier förfasas över elpriset: "Katastrof"

Under torsdagen nådde elpriserna i södra och mellersta Sverige nya rekordnivåer. Situationen är ämnet på allas läppar ute på tryckerierna. Vår systersajt, Sign&Print, har pratat med några tryckerier och bestörtningen är stor.
Sign print

Vilka insikter kring hållbar förpackningsdesign har vi i Norden?

DS Smith har låtit göra en undersökning för att förstå vikten av hållbara förpackningar när nordiska konsumenter shoppar, både i butik och online. Tillsammans med communityplattformen Toluna har DS Smith ställt ett antal frågor om detaljhandeln, förpackningar och hållbarhet till över 2 000 konsumenter från Norge, Danmark, Sverige och Finland. Så här sammanfattar DS Smith undersökningen.
ds-smith-230503-168-1600x900x

Nu inför Spanien pantsystem på plastflaskor

Spanien tar nu ett krafttag för att öka återvinningsgraden på plastflaskor. Det sker genom att man inför ett pantsystem i landet.
Spanienx

Smarta förpackningar kopplar samman den fysiska och digitala världen

Under AIPIA World Congress 2024 i Amsterdam, gav Fotini Delgado, vd för amerikanska Laava, sin och företagets syn på hur uppkopplade förpackningar förändrar förhållandet mellan varumärken och konsumenter. "Connected packaging” är mycket mer än bara en informationsbärare; det är en kraftfull digital plattform som sammanför data och förtroende, betonade Delgado.
Lavaa, Smart Packaging VM