Nu kan alla Nutella-älskare designa sin egen burketikett

PUBLICERAD: 31 januari 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Nu kan alla älskare av Nutella skapa egna etiketter till sin burk.

En glad nyhet för alla älskare av nougatpålägget Nutella: nu kan ni designa era egna burketiketter!
I en tidsbegränsad kampanj erbjuder Nutella, som ingår i choklad- och konfektkoncernen Ferrero, sina fans möjligheten att via Nutellas hemsida bestämma en egen design på Nutella-burkens etikett. Man kan välja namn, tema och färg på etiketten. Den personliga etiketten skriver man sedan ut på en egen skrivare och klistrar på burken.

Enligt informationen på Nutellas hemsida kan konsumenten skriva ut två olika varianter av sin egendesignade etikett, där man kan välja ett eller två namn samt olika teman och färg. För att undvika att det skrivs ut etiketter med opassande eller stötande namn eller beteckningar, så kan endast ett förbestämt urval användas. Men å andra sidan finns det 30.000 namn, smeknamn eller meddelande att välja från…

Konsumenten kan också välja mellan olika utseenden i sju huvudkategorier och mellan sju olika färger. Sammanlagt finns det 238 varianter på design och färger att välja från.

När namn, utseende och färger är fastställda kan konsumenten sedan skriva ut ett obegränsat antal etiketter med den egna designen.

Etikettkampanjen är tidsbegränsad – den startar nu i februari och pågår fram till klockan  23:59 den 31 mars i år. Därefter kan inga fler personliga Nutella-etiketter skapas.
Etiketterna är också begränsade till Nutella-burkar med innehållsvikterna 350 respektive 630 gram.

 

 

Senaste nytt

Ett misstag som man inte lade på locket om

Orkla Foods passade på att haka på de finska tongångarna i samband med gruppen KAJs deltagande på Eurovision Song Contest. Eller egentligen passade man inte på, det handlar om ett misstag som man valde att inte lägga locket på om.
orkla
Ett misstag som man inte lade på locket om

Ny vit vätskekartong från Elopak minskar koldioxidavtrycket med fjorton procent

Elopak har precis lanserat ny vätskekartong för varor i kylda distributionskedjor, Natural White Board. Jämfört med kartonger tillverkade av standardkartong minskar den naturliga vita kartongen förpackningens koldioxidavtryck med upp till 14 procent.
elopak
Ny vit vätskekartong från Elopak minskar koldioxidavtrycket med fjorton procent

Prishöjningar på wellpapp enligt PackIndx

De större tillverkarna av wellpapp i Sverige som DS Smith, Smurfit Westrock och Stora Enso har aviserat om prisökningar på 4,7 till 6,9 procent senaste månaderna enligt PackIndx.
Packindx-Packnews-900x600-20250516
Prishöjningar på wellpapp enligt PackIndx

Robotfactory visade automatiskt skärsystem på ett Zünd D3-skärbord

Under den nyligen avslutade  mässan Fespa i Berlin visade Robotfactory sitt automatiserade skärsystem med två ABB-industrirobotar i samarbete med ett industriellt Zünd D3-skärbord.
robot_01
Robotfactory visade automatiskt skärsystem på ett Zünd D3-skärbord

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx
Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx
Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx
Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX
Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback