Tyska företaget August Faller slår in på en ny väg: Specialisten på läkemedelsförpackningar byter namn till Faller Packaging och antar en ny marknadsstrategi.
Företaget skriver att det nya målet är att bättre stötta kunderna med avseende på hälsovårdsbranschens ökande individualisering och komplexitet.
Med mottot ”Moving healthcare. Moving you.” ska Faller Packaging positionera sig som kompetent partner för skräddarsydda förpackningslösningar av hög kvalitet från ett och samma ställe.

”Digitaliseringen av vår hela Supply Chain hamnar än mer i fokus än tidigare. Allt mindre batcher och allt snävare marknadsintroduktioner ställer hela branschen inför stora utmaningar, som vi gärna tar oss an med nya idéer och innovativa processer”, förklarade VD Daniel Keesman på fackmässan CPhI i tyska Frankfurt, där Faller presenterade sin nya marknadsstrategi.
Men digitalisering och uppkoppling innebär även möjligheter, som Faller vill dra fördel av, för att framöver samarbeta ännu närmre med sina kunder.
”Vi använder ny teknik riktad för att i ännu högre grad anpassa våra processer och användare till varandra. Tillsammans vill vi föra in nytänkande och digitalstyrning i hälso- och sjukvården”, säger Daniel Keesman.
———————————————————-
Faller Packaging är specialiserat på skräddarsydda helhetslösningar för sekundärförpackningar för läkemedel. Företaget utvecklar och tillverkar falskartonger, bipacksedlar och etiketter.
Faller Packaging har huvudsäte i tyska Waldkirch och även anläggningar i Binzen, Großbeeren och Schopfheim samt i danska Hvidovre och polska Łódź. I tyska Worms finns dessutom dotterbolaget PackEx, som är specialiserat på små eller mycket små upplagor av falskartonger.