Nu byter tyska August Faller namn och marknadsstrategi

PUBLICERAD: 15 november 2019
UPPDATERAD: 25 januari

August Faller blir Faller Packaging: Företaget presenterade sin nya marknadsstrategi på CPhI i tyska Frankfurt. (Bild Faller Packaging)|”Vi vill föra in nytänkande och digitalstyrning i hälso- och sjukvården”, säger Daniel Keesman. (Bild Faller Packaging)

Tyska företaget August Faller slår in på en ny väg: Specialisten på läkemedelsförpackningar byter namn till Faller Packaging och antar en ny marknadsstrategi.
Företaget skriver att det nya målet är att bättre stötta kunderna med avseende på hälsovårdsbranschens ökande individualisering och komplexitet.

Med mottot ”Moving healthcare. Moving you.” ska Faller Packaging positionera sig som kompetent partner för skräddarsydda förpackningslösningar av hög kvalitet från ett och samma ställe.

”Vi vill föra in nytänkande och digitalstyrning i hälso- och sjukvården”, säger Daniel Keesman. (Bild Faller Packaging)

”Digitaliseringen av vår hela Supply Chain hamnar än mer i fokus än tidigare. Allt mindre batcher och allt snävare marknadsintroduktioner ställer hela branschen inför stora utmaningar, som vi gärna tar oss an med nya idéer och innovativa processer”, förklarade VD Daniel Keesman på fackmässan CPhI i tyska Frankfurt, där Faller presenterade sin nya marknadsstrategi.

Men digitalisering och uppkoppling innebär även möjligheter, som Faller vill dra fördel av, för att framöver samarbeta ännu närmre med sina kunder.

”Vi använder ny teknik riktad för att i ännu högre grad anpassa våra processer och användare till varandra. Tillsammans vill vi föra in nytänkande och digitalstyrning i hälso- och sjukvården”, säger Daniel Keesman.

———————————————————-
Faller Packaging är specialiserat på skräddarsydda helhetslösningar för sekundärförpackningar för läkemedel. Företaget utvecklar och tillverkar falskartonger, bipacksedlar och etiketter.
Faller Packaging har huvudsäte i tyska Waldkirch och även anläggningar i Binzen, Großbeeren och Schopfheim samt i danska Hvidovre och polska Łódź. I tyska Worms finns dessutom dotterbolaget PackEx, som är specialiserat på små eller mycket små upplagor av falskartonger.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Packnews fyller 90 år - vi ser tillbaka på 1974

Tidningen Packnews (tidigare nord emballage) fyller i år 90 år. Kanske är det världens äldsta förpackningstidning. Redaktionen har sedan ett par år bläddrat i tidningar från åren som gått och publicerat lite smått och gott och vi kommer att publicera en del av detta här.
Lättx

Metsä Board moderniserar Simpele kartongbruk

Metsä Board har fattat ett investeringsbeslut att förnya falskartongmaskinen i Simpele i Finland, vilket kommer att förbättra kvaliteten på falskartong och öka produktionseffektiviteten.
Metsä Board Simpele_winterx

Sexton förädlingsmöjligheter i en maskin

Scodix utvecklar sin dekoreringsteknik och kan nu erbjuda sexton olika dekoreringsalternativ i en och samma maskin. På Drupa kan man ta del av tekniken i företagets monter.
scodixx

Ny monofilm av PE för frysförpackningar

Bonduelle, ExxonMobil och Constantia Drukpol har tillsammans utvecklat en monofilm av polyeten som klarar de tuffa kraven på frysförpackningar.
Bonduelle-achieves-6-years-with-no-lost-time-incidents-with-Alchemy