Norska bordsvattnet Lofoten Arctic Water har vunnit det prestigefylld priset för bästa förpackning i tävlingen the Zenith Global Bottled Water Awards 2018, som nyligen avgjordes i franska Evian. Det var andra året i rad, som Lofoten Arctic Water vann tävlingens kategori “The Best Packaging / Label Design”.
Till tävlingen hade inkommit mer än 90 bidrag från 20 länder och Lofoten Arctic Water hade att tävla mot dryckesjättar som Evian, Perrier, Voss, PepsiCo och Coca-Cola.
Lofoten Arctic Waters flaskdesign har tidigare prisat i såväl Zenith Awards som i andra liknande tävlingar. Bland annat vann den iögonfallande flaskan kategorin ”Bästa förpackning/etikett” i Zenith Awards 2017 i Barcelona och samma år vann man guld i kategorin “Best Tasting Still water” i FineWaters International Water Tasting Competition i kinesiska Guangzhou.
”Det är en stor ära att vinna detta prestigefyllda pris för andra året i rad. Vi är en ny aktör inom buteljerat premiumvatten och kunde inte få en bättre start. Efter år av hårt arbete är vi nu redo att ge oss ut på den globala marknaden”, säger Peder A. Skeistrand, VD hos Lofoten Arctic Water.
Förpackningsdesignen för Lofoten Arctic Water-flaskorna är utformad så, att konsumenten ska få en känsla av de oländiga bergen som stiger ur det kalla Lofoten-havet upp mot den blå himlen.