NBF spred sitt nya budskap på Plastteknik Nordic i Malmö

PUBLICERAD: 14 maj 2019
UPPDATERAD: 25 januari

NBF:s nya budskap ”It´s a better choice” syntes tydligt i föreningens samlingsmonter på Plastteknik Nordic i Malmö. (Bild Hans Friedsam)|”Det var en bra mässa för föreningen med mycket besök och stort intresse”, säger Hans Friedsam.

På mässan Plastteknik Nordic, som hölls 8 och 9 maj på Malmömässan, deltog Nordisk Bioplastförening (NBF) med en stor samlingsmonter och föreningen tog tillfället i akt att sprida sitt nya budskap och slogan ”It´s a better choice”.

”Det var en bra mässa för föreningen med mycket besök och stort intresse för alla prover som vi ställde ut från medlemmarna. Vi hade besökare hela tiden i montern”, konstaterar Hans Friedsam, som är ordförande i Nordisk Bioplastförening.

”Det var en bra mässa för föreningen med mycket besök och stort intresse”, säger Hans Friedsam.

Budskapet ”It´s a better choice” uppfattades positivt av monterbesökarna. Budskapet exponerades flitigt på väggar och hyllor i montern och syntes tydligt från alla håll, när man närmade sig samlingsmontern.

”Mässan gav oss två nya medlemmar och en handfull företag som är riktigt intresserade att bli en del av föreningen. Dessutom var det många, som ville ha mer information och lämnade sina kontaktuppgifter. Det framgår tydligt att bioplaster lockar intresse i dessa tider med mycket negativ informationsspridning kring fossila plastmaterial”, säger Hans Friedsam.

Mässan Plastteknik Nordic var bara ett av många event, som NBF deltar i under året. Sammanlagt finns Nordisk Bioplastförening på åtta olika event under 2019, vilket framgår av eventkalendern på hemsidan. (SE HÄR)

”Dessutom gör vi en treländers-turné till Helsingfors, Stockholm och Oslo, där vi informerar om bioplaster och deras möjligheter. Den turnén arrangeras den 10 – 12 september med start i Finland”, avslutar Hans Friedsam.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Danska All Creative vill vinna i Packnorth Award 2024

Det danska företaget All Creative A/S som är mest känt för sina pappers- och kartonglösningar för förpackningar, POS och Display, är stolta. Så stolta att de har skickat in den 3D-julkalender de tagit fram för Bornholms Karamel Kompagniet till förpackningstävlingen Packnorth Awards 2024.
AllCreative_02x

Snopet för Mondi, det blev IP som köper DS Smith

International Paper och DS Smith meddelade har nått en överenskommelse om villkoren för en affär där IP köper DS Smith.
alexander-grey-8lnbXtxFGZw-unsplashx

Konsumenterna katalysatorn bakom nya hållbara förpackningslösningar

Det är vi konsumenter som driver på utvecklingen av nya, hållbara, förpackningar och plastförpackningar är illa ute enligt en undersökning av Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Jonas Hellström – med variation som inspiration

Jonas Hellström har jobbat inom den grafiska branschen i över 20 år. Efter sin examen i grafisk design och illustration från Forsbergs har han bland annat hunnit med att starta upp byrån Lobby Design samt spendera nio år som design director på Amore. Snart står han på scenen på Inhousedagen i Stockholm.
stillahavetx