Miller Graphics VD slutar efter åtta år på chefsstolen

PUBLICERAD: 5 september 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Mikael Eriksson slutar som VD för Miller Graphics Scandinavia AB. (Bild Paper Province)

Mikael Eriksson, sedan åtta år verkställande direktör för Miller Graphics Scandinavia AB, slutar sin tjänst, enligt ett pressmeddelande.

”Mikael har varit en positiv och drivande kraft, när det gäller utvecklingen av Miller Graphics och har stöttat utvecklingen av affärssegmenten Image Carriers, Print Supplies och Digital Solutions på ett föredömligt sätt. Jag tackar Mikael för hans stora engagemang och önskar honom all lycka i den framtida karriären”, skriver Fredrik Turzik, VD och koncernchef i Miller Graphics Group i meddelandet.

Som temporär ersättare för Mikael Eriksson har utsetts Klaus Pihl, nuvarande VD för Miller Graphics Finland. Han kommer att tillsammans med ledningen och säljorganisationen fortsätta utveckla företagets affärer genom att Miller Graphics Scandinavia och Miller Graphics Finland slås samman organisatoriskt till Miller Graphics Nordic. Enheterna som idag finns i Sunne och Pietarsaari kommer att finnas kvar.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432