"Måste" för kaffeälskare: Nescafé med inbyggt alarm!

PUBLICERAD: 25 mars 2015
UPPDATERAD: 25 januari

Kaffeförpackningen för koffeinister: En Nescafé-burk med inbyggd väckarklocka i förslutningskorken..!|När alarmet sätter igång lyser korken med ett pulserande rött ljus!|Inne i skruvkorken finns en alarmdel som kan ställas in med såväl önskad väckningstid som alarmsignal.

För de koffeinberoende, som längtar efter en kopp kaffe i samma sekund, som de slår upp ögonen på morgonen, har Nescafé den ultimata lösningen: en skruvkork med inbyggd väckarklocka!
Konceptet ingår i en varumärkesuppfräschning för snabbkaffet Nescafé, som gjorts av innovationsbyrån Publicis Mexico i Mexico City och designstudion NOTLabs i Los Angeles.

Den speciella skruvkorken är tillverkad i nylon och försedd med en inställbar alarmdel, där användaren kan ställa in önskad väckningstid samt välja mellan sju olika alarmsignaler. 

Både själva korken och alarmdelen är tillverkade med hjälp av 3D-skrivare.

När väckningsalarmet går igång glimrar den röda förslutningskorken dessutom med ett pulserande rött ljus. Då är det bara för den kaffesugne att stänga av alarmet genom att vrida på korken och ta för sig av det väldoftande innehållet…

Nu ska i ärlighetens namn betonas att inte alla Nescafé-burkar kommer att förses med den annorlunda förslutningen. Det blir endast ett begränsat antal förpackningen, som kommer att kunna väcka upp sina användare. Och det finns dessutom inga uppgifter om att den alarmförsedda förslutningen kommer att finnas i Sverige…

Vill du se hur Nescafés ”väckarkaffe” fungerar, så finns det en liten YouTube-film att titta på här.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432