Magnus Carlson hjälper FTI att sprida återvinningsbudskap

PUBLICERAD: 5 oktober 2017
UPPDATERAD: 25 januari


I samarbete med Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI ) och en nyinspelning av sin hit ”The Burden” hjälper folkkäre artisten Magnus Carlson till att sprida budskapet om vikten av källsortering och återvinning. Magnus Carlson är den tredje artisten, efter Ebbot och Titiyo, som på det här sättet engagerar sig för att öka hushållens engagemang och kunskap kring hur gammalt kan bli nytt.

Magnus Carlsons miljöengagemang blev känt i TV-programmet ”Så mycket bättre”. Där använde han TV-underhållning för att lyfta fram sitt miljöengagemang. Hemma gör artisten sopsortering till lek och motion för familjen och på turnéer ställer han stora krav på hållbarhet.

”Jag insåg att världen inte tar slut med mig. Jag vet nu att medvetenhet och kunskap är nyckeln till att förändra beteenden och därför var det självklart för mig att engagera mig i ´Låt gammalt bli nytt´ för att fler ska förstå betydelsen av att källsortera”, säger Magnus Carlson.

Låten ”The Burden” lanserade Magnus Carlsson år 2007 och den blev en stor framgång. Nu har han gjort en helt ny inspelning som lanseras i samband med FTI-kampanjen.

”The Burden har bevisat sig hålla i längden och texten för tankarna till naturen. Den nya versionen är helt akustisk och fylld av tidlösa instrument, hållbar helt enkelt”, säger Magnus Carlson.

Den nya helt akustiska ”The Burden” ackompanjeras av Nordiska Kammarorkestern i Sundsvall och musikvideon är inspelad i Vålådalens magiska natur.

Information och kunskap finns samlat på kampanjsajten: latgammaltblinytt.nu

 

 

Läs vidare

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Tingstad Group köper Converflex i Örnsköldsvik

Tingstad Group fortsätter växa via uppköp. Nyss var det OptiPack i Sunne, nu har man köpt Converflex i Örnsköldsvik.
Paul-Jigbergx

Senaste nytt

Packnews i ny kostym efter samgående med AGI Media

Packnews har bytt kostym efter mer än 15 år som nyhetsförmedlare till förpackningsindustrins värdekedja. Nu blir vi ännu bättre!
Kostym

Plastpåseskatten blev en kul sak men är på allvar

När TV-programmet Svenska Nyheter hade nypremiär häromdagen fick den märkliga plastpåseskatten mycket utrymme.
messiah

Dagab pallar inte trä längre

Dagab byter nu från trä- till plastpallar från Svenska retursystem som är ett klimatsmartare alternativ.
Dagab

Designvinnare i Metsä Boards tävling korade

Vinnarna i tävlingen Better with Less – Design Challenge 2022–2023, arrangerad av Metsä Board, har korats.
1-BwL-Kids-Headphones-Packaging-by-Kitty-Ching