Magnus Carlson hjälper FTI att sprida återvinningsbudskap

PUBLICERAD: 5 oktober 2017
UPPDATERAD: 25 januari


I samarbete med Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI ) och en nyinspelning av sin hit ”The Burden” hjälper folkkäre artisten Magnus Carlson till att sprida budskapet om vikten av källsortering och återvinning. Magnus Carlson är den tredje artisten, efter Ebbot och Titiyo, som på det här sättet engagerar sig för att öka hushållens engagemang och kunskap kring hur gammalt kan bli nytt.

Magnus Carlsons miljöengagemang blev känt i TV-programmet ”Så mycket bättre”. Där använde han TV-underhållning för att lyfta fram sitt miljöengagemang. Hemma gör artisten sopsortering till lek och motion för familjen och på turnéer ställer han stora krav på hållbarhet.

”Jag insåg att världen inte tar slut med mig. Jag vet nu att medvetenhet och kunskap är nyckeln till att förändra beteenden och därför var det självklart för mig att engagera mig i ´Låt gammalt bli nytt´ för att fler ska förstå betydelsen av att källsortera”, säger Magnus Carlson.

Låten ”The Burden” lanserade Magnus Carlsson år 2007 och den blev en stor framgång. Nu har han gjort en helt ny inspelning som lanseras i samband med FTI-kampanjen.

”The Burden har bevisat sig hålla i längden och texten för tankarna till naturen. Den nya versionen är helt akustisk och fylld av tidlösa instrument, hållbar helt enkelt”, säger Magnus Carlson.

Den nya helt akustiska ”The Burden” ackompanjeras av Nordiska Kammarorkestern i Sundsvall och musikvideon är inspelad i Vålådalens magiska natur.

Information och kunskap finns samlat på kampanjsajten: latgammaltblinytt.nu

 

 

Senaste nytt

IKEM lanserar plastagenda där biomaterial tar plats

IKEM har lanserat en plastagenda med drygt 20 konkreta reformförslag som skyndar på omställningen till återvunnen och fossilfri råvara.
henrik-von-celsingx

Tredje generationen tar vid hos Polykemi Group när företaget säkrar framtiden

Vid årsskiftet 2025/2026 sker familjekoncernen Polykemi Groups nästa generationsskifte. Då är det dags för den tredje generationen att ta vid. Nuvarande VD Ola Hugoson och vice VD Lars Hugosson, söner till grundaren Hugo Jönsson, kommer båda att finnas kvar i koncernen.
1 Next generation of Polykemi Groupx

Stora Enso genomför organisationsförändringar

Stora Enso planerar att implementera en ny organisation med sju affärsområden för P&L-ansvar, vilket återspeglar vikten av kärnverksamheten inom förnybara förpackningar i affärsportföljen. Den nya, plattare och effektiviserade organisationen kommer att öka kundfokus, driva den operativa effektiviteten med ökad integration, minska komplexiteten och förbättra koncernens prestationskultur.
wellpapp-Stora-Ensox

Nu testkörs Norges nya plaståtervinningsanläggning

Testkörningar pågår just nu och hösten 2025 öppnar Tomra och Plastretur officiellt den första och enda nationella finsorteringsanläggningen för plastförpackningar i Norge. Anläggningen, som ligger i Holtskogen Business Park i Inre Østfold, kommer att heta Områ.
default

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX