Magnus Carlson hjälper FTI att sprida återvinningsbudskap

PUBLICERAD: 5 oktober 2017
UPPDATERAD: 25 januari


I samarbete med Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI ) och en nyinspelning av sin hit ”The Burden” hjälper folkkäre artisten Magnus Carlson till att sprida budskapet om vikten av källsortering och återvinning. Magnus Carlson är den tredje artisten, efter Ebbot och Titiyo, som på det här sättet engagerar sig för att öka hushållens engagemang och kunskap kring hur gammalt kan bli nytt.

Magnus Carlsons miljöengagemang blev känt i TV-programmet ”Så mycket bättre”. Där använde han TV-underhållning för att lyfta fram sitt miljöengagemang. Hemma gör artisten sopsortering till lek och motion för familjen och på turnéer ställer han stora krav på hållbarhet.

”Jag insåg att världen inte tar slut med mig. Jag vet nu att medvetenhet och kunskap är nyckeln till att förändra beteenden och därför var det självklart för mig att engagera mig i ´Låt gammalt bli nytt´ för att fler ska förstå betydelsen av att källsortera”, säger Magnus Carlson.

Låten ”The Burden” lanserade Magnus Carlsson år 2007 och den blev en stor framgång. Nu har han gjort en helt ny inspelning som lanseras i samband med FTI-kampanjen.

”The Burden har bevisat sig hålla i längden och texten för tankarna till naturen. Den nya versionen är helt akustisk och fylld av tidlösa instrument, hållbar helt enkelt”, säger Magnus Carlson.

Den nya helt akustiska ”The Burden” ackompanjeras av Nordiska Kammarorkestern i Sundsvall och musikvideon är inspelad i Vålådalens magiska natur.

Information och kunskap finns samlat på kampanjsajten: latgammaltblinytt.nu

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Det våras för plastbärkassarna när skatten är på väg bort

Nyligen berättade Packnews om en ICA-butik som börjar sälja bärkassar av biomaterial och nu satsar Coop Sverige på bärkassar som till stor del består av återvunnet material. Den 1 november tas skatten bort på bärkassar.
coop-carrier-bag-trioworld

Drupa 2024 - Många vill ha en bit av kakan inom etikettproduktion

Packnews danska redaktör, Søren Winsløw, sammanfattar här sina intryck från Drupa ur ett etikettperspektiv. Digitalisering är ett gångbart ord i detta sammanhang.
canon_drupa_01xx

Bioplast kan bli en väsentlig del av klimatlösningen om vi tänker kreativt och samarbetar!

Det senaste COP-mötet i Dubai lämnade visserligen mycket kvar att önska för den globala civilisationens framtid. Däremot så var delegaterna överens om att det fossila kolet behöver avvecklas. Ju förr dess bättre ska vi nog tillägga. Det här debattinlägget från Nordisk Bioplastförening framför synpunkter på detta.
Foto: Riccardo Annandale, Unsplash

Karamello gör smakfull investering i tonerpress

Karamello arbetar med förpackning och branding av reklamgodis. Nu investerar Linköpingsföretaget i Fujifilms flaggskepp Revoria Press PC1120.
Henrik-stor