Kafferosteriet Löfbergs storsatsar inom det snabbväxande Ready To-segmentet och bildar ett nytt affärsområde med fokus på On the go-produkter. Samtidigt planeras en rad nyheter.
Det nya affärsområdet leds av Björn Norén, som tidigare ansvarat för Private Label på Löfbergs. Målsättningen är att lansera naturliga, hälsosamma och smakrika produkter som svarar upp mot nya konsumtionsmönster, inte minst bland yngre, medvetna konsumenter med fokus på välmående och hälsa.
Sortimentet kommer till att börja med att omfatta ICE Coffee, Cold Brew, andra kylda drycker, mellanmål och snacks.
Som ett led i satsningen har Löfbergs förvärvat Superbonobo med ett sortiment av ekologiska Rawbars, Rawballs och nyheten GoDish.
Stort fokus läggs på produktutveckling, samtidigt tillförs resurser inom försäljning och marknadsföring för att stärka service och support och service till alla kunder.
Löfbergs lanserar även flera dryckesnyheter: Tre nya varianter av det kallbryggda kaffet Löfbergs Cold Brew: Antioquia Reserve, Licorice och Ginger, kolsyrat koffeinvatten i smakerna citron, äpple och jordgubb samt nya smaker inom ICE Coffee-familjen, som avslöjas inom kort.