Löfbergs nya affärsområde har fokus på on the go-produkter

PUBLICERAD: 12 februari 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Kolsyrat och smaksatt koffeinvatten|Caffeine Water|är en av Löfbergs dryckesnyheter. 

Kafferosteriet Löfbergs storsatsar inom det snabbväxande Ready To-segmentet och bildar ett nytt affärsområde med fokus på On the go-produkter. Samtidigt planeras en rad nyheter.
Det nya affärsområdet leds av Björn Norén, som tidigare ansvarat för Private Label på Löfbergs. Målsättningen är att lansera naturliga, hälsosamma och smakrika produkter som svarar upp mot nya konsumtionsmönster, inte minst bland yngre, medvetna konsumenter med fokus på välmående och hälsa.

Sortimentet kommer till att börja med att omfatta ICE Coffee, Cold Brew, andra kylda drycker, mellanmål och snacks. 

Som ett led i satsningen har Löfbergs förvärvat Superbonobo med ett sortiment av ekologiska Rawbars, Rawballs och nyheten GoDish.

Stort fokus läggs på produktutveckling, samtidigt tillförs resurser inom försäljning och marknadsföring för att stärka service och support och service till alla kunder.

Löfbergs lanserar även flera dryckesnyheter: Tre nya varianter av det kallbryggda kaffet Löfbergs Cold Brew: Antioquia Reserve, Licorice och Ginger, kolsyrat koffeinvatten i smakerna citron, äpple och jordgubb samt nya smaker inom ICE Coffee-familjen, som avslöjas inom kort.

Carina Malm

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

EUBP: ”Bioplast en nyckelfaktor för uppfyllandet av PPWR-förordningen”

Bioplaster kommer att få en allt större framtida betydelse i och med införandet av EU:s förpacknings- och förpackningsavfallsförordning PPWR. Det anser organisationen European Bioplastics (EUBP) och dess VD Hasso von Pogrell.
euflag-ppwr-toppx

Pappersbarriär prisad i hållbarhetstävling

Tetra Pak har mottagit utmärkelsen 'Resource Efficiency' vid Sustainable Packaging News Awards 2024, för sin pappersbaserade innovation inom barriärmaterial.
Mimosa_choco_3d-strawsx

Mars minskar förpackningsplasten med digital simuleringslösning

Under 2024 presenterade Mars, en av de globalt ledande företagen inom livsmedel, konfektyr och djurmat, ett samarbete med programvarujätten Ansys för att genom digital teknologi minska plastavfallet och effektivisera tidsåtgången i utvecklingen av nya förpackningar.
AI mars

Första yoghurtbägaren med livsmedelsgodkänd återvunnen polystyren

INEOS Styrolution lanserar yoghurtbägare med mekaniskt återvunnen polystyren som ett resultat av samarbete mellan flera partners i värdekedjan milstolpe uppnåddes genom samarbetet mellan flera partners längs värdekedjan. Man kallar det för en milstolpe.
Yoghurt cupsx