Kvarg och saftsås möts i fönsterförsedd bägare

PUBLICERAD: 22 januari 2019
UPPDATERAD: 25 januari

I bägarens fönster kan konsumenten se ”mötet” mellan den vita kvargen och den mörka saftsåsen…|Under en lätt avdragbar etikett i locket finns en tvådelad sked, som är enkel att sätta.samman.

Nordiska förpackningsföretaget RPC Superfos har utvecklat en fönsterförsedd plastbägare för norska mejeriproducenten Synnøve Finden. Bägaren har saftsås i botten med ett lager kvarg ovanpå  och i det runda fönstret på bägaren kan konsumenten se ”mötet” mellan de två ingredienserna!

Superfos-bägaren, som har fått namnet CombiRound®, består av både plast och kartong: Det inre skiktet är en termoformad plastfolie och det yttre skiktet är tillverkat av kartong, vilket ger en ljusbarriär och låg vikt.

CombiRound-bägaren har dessutom en integrerad sked i locket för enkel och snabb konsumtion. Den tvådelade skeden, som är enkel att sätta ihop, ligger under en lätt avdragbar etikett i bägarlocket.

Kvargprodukten, som finns med saftsås i fyra varianter, tillhör en ny generation av mellanmål som Synnøve Finden har utvecklat för att möta en ökad efterfrågan på enkla och hälsosamma mellanmål.

Kunden kan redan i affären se vad som finns i bägaren genom det runda, halvt genomskinliga ”fönstret” på bägaren sida. De två ingredienserna – den vita kvargen och den mörka fruktsåsen – möts precis vid fönstret och ger enligt företaget ”en estetisk och visuell upplevelse”.

”Det runda fönstret kommunicerar äkthet och ärlighet. Genom denna detalj kan vi faktiskt skapa ett unikt visuellt element i varje enskild bägare. Vi är mycket nöjda med resultatet, och även om produkten är helt ny, har vi redan säkrat ett antal viktiga kontrakt med de mest välkända detaljhandelskedjorna i Norge”, säger Preben Owren, Category Manager på Synnøve Finden.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432

EFI tänker utanför boxen – lanserar unikt system för tryck på wellpappförpackningar

På Drupa presenterade EFI en lösning tillsammans med Packsize för personaliserat fullfärgstryck på wellpappförpackningar.
EFI-3-1536x1024

Åtta45 förvärvar By Wind och GBGT Box

Tryckeriet By Wind och förpackningsföretaget GBGT Box blir en del av Åtta45. En expansion som ska utöka bolagets produktionskapacitet inom både tryck och förpackning.
Atta45-ver-2-1536x1024