Kultförklarade Jolt Cola gör snart comeback  i Europa

PUBLICERAD: 5 september 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Den kultförklarade coladrycken Jotl Cola gör comeback i originaldesignen från 80-talet.

I slutet av oktober återlanseras den kultförklarade drycken Jolt Cola i Europa. Produkten kommer att lanseras i originaldesignen från 1980-talet.
1995 lanserade Jolt Cola i Sverige av Gray´s American Stores. Drycken blev snabbt populär hos databyggare, spelutvecklare och i gamekretsar, eftersom den innehåller dubbelt så mycket koffein som Coca-Cola. För några år sedan ändrades ägarstrukturen, varvid exporten till Norden uteblev under en längre period. 

”På många stora sajter för spel och IT-folk blev det glada tillrop, när jag gick ut med information om Jolts återkomst, särskilt bland kodareliten och de som deltar på bland annat Dreamhack. Vi har en stor hängiven grupp, som kommer att vara snabba på att köpa upp Jolt inför spelmässor och fritiden”, berättar Emily Gray, PR-ansvarig på Gray´s.

I USA är nysatsningen massiv och Jolt Cola kommer säljas i 10.000 av landets Dollar General-butiker.

”Vi fick så många förfrågningar, efter att nyheten släppts, att vi snabbt insåg att Jolts comeback blir en av de största satsningar Gray´s gjort. Med så många konsumenter, som skriver ´kan jag förbeställa 10 flak´ så fattar ju Gray´s att produkten är enormt efterlängtad, säger Håkan Eriksson, KAM på Gray´s American Stores.

Text Carina Malm

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Filip Poon och Aroma Godisfabrik lyfter fram klassiska geléhjärtan

Det klassiska röda geléhjärtat har varit en självklar favorit i svenska hem i generationer. Lagom till Alla hjärtans dag inleder Aroma Godisfabrik ett spännande samarbete med den populära matprofilen Filip Poon för att ge det ikoniska hjärtat en ny dimension.
Hjärta

Gott & Blandat With love på Alla Hjärtans Dag

Lagom till Alla hjärtans dag kommer Malaco Gott & Blandat With love, en mix av smakrika godisbitar i gåvoförpackning.
Malaco

Trumps ståltullar kan ge fler PET-flaskor

Donald Trumps handelstullar, som bland annat innebär 25 procent på stål och aluminium, kan komma att innebära att fler PET-flaskor kommer att produceras. Det skriver tidningen Expressen som i sin tur refererar till Washington Post.
coca hår

Produktionsökningen år 2024 av papper och kartong väntas inte bestå

Produktionen av papper och kartong i Sverige ökade med 7,7 procent under 2024. Utvecklingen drivs av en kraftig tillväxt för båda förpacknings- och grafiskt papper som vände efter ett svagt 2023.
Rundtur och visning av Billerud Korsnäs nya maskin KM7 på Gruvön.