Kultförklarade Jolt Cola gör snart comeback  i Europa

PUBLICERAD: 5 september 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Den kultförklarade coladrycken Jotl Cola gör comeback i originaldesignen från 80-talet.

I slutet av oktober återlanseras den kultförklarade drycken Jolt Cola i Europa. Produkten kommer att lanseras i originaldesignen från 1980-talet.
1995 lanserade Jolt Cola i Sverige av Gray´s American Stores. Drycken blev snabbt populär hos databyggare, spelutvecklare och i gamekretsar, eftersom den innehåller dubbelt så mycket koffein som Coca-Cola. För några år sedan ändrades ägarstrukturen, varvid exporten till Norden uteblev under en längre period. 

”På många stora sajter för spel och IT-folk blev det glada tillrop, när jag gick ut med information om Jolts återkomst, särskilt bland kodareliten och de som deltar på bland annat Dreamhack. Vi har en stor hängiven grupp, som kommer att vara snabba på att köpa upp Jolt inför spelmässor och fritiden”, berättar Emily Gray, PR-ansvarig på Gray´s.

I USA är nysatsningen massiv och Jolt Cola kommer säljas i 10.000 av landets Dollar General-butiker.

”Vi fick så många förfrågningar, efter att nyheten släppts, att vi snabbt insåg att Jolts comeback blir en av de största satsningar Gray´s gjort. Med så många konsumenter, som skriver ´kan jag förbeställa 10 flak´ så fattar ju Gray´s att produkten är enormt efterlängtad, säger Håkan Eriksson, KAM på Gray´s American Stores.

Text Carina Malm

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Karamello gör smakfull investering i tonerpress

Karamello arbetar med förpackning och branding av reklamgodis. Nu investerar Linköpingsföretaget i Fujifilms flaggskepp Revoria Press PC1120.
Henrik-stor

Affär på Drupa: Först i Norden med bjässe från MGI

Norska RK Grafisk stärker sina möjligheter till förädling med partiell lack och varmfoliering genom att investera i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Affären gjordes på Drupa och installationen blir den första i Norden.
jetvranish

Nationell insamlingskris av plastförpackningar enligt Svensk Plaståtervinning

Vi har en allvarlig, nationell insamlingskris av plastförpackningar i Sverige säger Mattias Philipsson, vd på Svensk Plaståtervinning i ett pressmeddelande.
Foto: Peter Holgersson AB

Mondi och traceless lanserar en biobaserad coating som drastiskt minskar CO2

Mondi och det tyska företaget traceless har etablerat ett partnerskap för utveckling av biobaserade coatings. Nu är den första produkten klar. Den sägs minska CO2-utsläppen med 95 procent.
MNDPR291a