Kultförklarade Jolt Cola gör snart comeback  i Europa

PUBLICERAD: 5 september 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Den kultförklarade coladrycken Jotl Cola gör comeback i originaldesignen från 80-talet.

I slutet av oktober återlanseras den kultförklarade drycken Jolt Cola i Europa. Produkten kommer att lanseras i originaldesignen från 1980-talet.
1995 lanserade Jolt Cola i Sverige av Gray´s American Stores. Drycken blev snabbt populär hos databyggare, spelutvecklare och i gamekretsar, eftersom den innehåller dubbelt så mycket koffein som Coca-Cola. För några år sedan ändrades ägarstrukturen, varvid exporten till Norden uteblev under en längre period. 

”På många stora sajter för spel och IT-folk blev det glada tillrop, när jag gick ut med information om Jolts återkomst, särskilt bland kodareliten och de som deltar på bland annat Dreamhack. Vi har en stor hängiven grupp, som kommer att vara snabba på att köpa upp Jolt inför spelmässor och fritiden”, berättar Emily Gray, PR-ansvarig på Gray´s.

I USA är nysatsningen massiv och Jolt Cola kommer säljas i 10.000 av landets Dollar General-butiker.

”Vi fick så många förfrågningar, efter att nyheten släppts, att vi snabbt insåg att Jolts comeback blir en av de största satsningar Gray´s gjort. Med så många konsumenter, som skriver ´kan jag förbeställa 10 flak´ så fattar ju Gray´s att produkten är enormt efterlängtad, säger Håkan Eriksson, KAM på Gray´s American Stores.

Text Carina Malm

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Efterfrågeökning kräver fabriksexpansion hos Modulpac

Modulpac i Ljungby växer och har nyligen fått flera nya projekt av varierande storlek, både från befintliga och nya kunder. Företaget tillverkare förslutningar till förpackningar. För att fortsätta utvecklas behsva ytterligare fabriksytor.
Modul

Albert Heijn i Holland först med förpackningar av PEF

PEF är ett bioplastmaterial som det pratats om länge. Nu har är det snart dags att kommersialisera materialet. Tidigt ute att använda det i en förpackning blir supermarketkedjan Albert Heijn.
avantium

New Yorks justitieminister stämmer PepsiCo för nedskräpning

New Yorks justitieminister lämnade för några veckor sedan in en stämningsansökan där hon anklagar PepsiCo för att ha skadat allmänheten och misslyckats med att varna konsumenter för miljö- och hälsohot från dess plastförpackningar av engångstyp.
pepsico1x

FunkyPack ska utveckla barriärlösningar för torrformade produkter

FunkyPack är ett nytt, svenskt projekt som ska utveckla smarta barriärlösningar till torrformade produkter. Tekniken att torrforma är etablerad men barriärer är fortsatt ett utvecklingsområde.
Kuddex