Kultförklarade Jolt Cola gör snart comeback  i Europa

PUBLICERAD: 5 september 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Den kultförklarade coladrycken Jotl Cola gör comeback i originaldesignen från 80-talet.

I slutet av oktober återlanseras den kultförklarade drycken Jolt Cola i Europa. Produkten kommer att lanseras i originaldesignen från 1980-talet.
1995 lanserade Jolt Cola i Sverige av Gray´s American Stores. Drycken blev snabbt populär hos databyggare, spelutvecklare och i gamekretsar, eftersom den innehåller dubbelt så mycket koffein som Coca-Cola. För några år sedan ändrades ägarstrukturen, varvid exporten till Norden uteblev under en längre period. 

”På många stora sajter för spel och IT-folk blev det glada tillrop, när jag gick ut med information om Jolts återkomst, särskilt bland kodareliten och de som deltar på bland annat Dreamhack. Vi har en stor hängiven grupp, som kommer att vara snabba på att köpa upp Jolt inför spelmässor och fritiden”, berättar Emily Gray, PR-ansvarig på Gray´s.

I USA är nysatsningen massiv och Jolt Cola kommer säljas i 10.000 av landets Dollar General-butiker.

”Vi fick så många förfrågningar, efter att nyheten släppts, att vi snabbt insåg att Jolts comeback blir en av de största satsningar Gray´s gjort. Med så många konsumenter, som skriver ´kan jag förbeställa 10 flak´ så fattar ju Gray´s att produkten är enormt efterlängtad, säger Håkan Eriksson, KAM på Gray´s American Stores.

Text Carina Malm

 

 

Läs vidare

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Tingstad Group köper Converflex i Örnsköldsvik

Tingstad Group fortsätter växa via uppköp. Nyss var det OptiPack i Sunne, nu har man köpt Converflex i Örnsköldsvik.
Paul-Jigbergx

Senaste nytt

Packnews i ny kostym efter samgående med AGI Media

Packnews har bytt kostym efter mer än 15 år som nyhetsförmedlare till förpackningsindustrins värdekedja. Nu blir vi ännu bättre!
Kostym

Plastpåseskatten blev en kul sak men är på allvar

När TV-programmet Svenska Nyheter hade nypremiär häromdagen fick den märkliga plastpåseskatten mycket utrymme.
messiah

Dagab pallar inte trä längre

Dagab byter nu från trä- till plastpallar från Svenska retursystem som är ett klimatsmartare alternativ.
Dagab

Designvinnare i Metsä Boards tävling korade

Vinnarna i tävlingen Better with Less – Design Challenge 2022–2023, arrangerad av Metsä Board, har korats.
1-BwL-Kids-Headphones-Packaging-by-Kitty-Ching