KUKA Nordic AB, som är ett dotterbolag till tyska robot- och automationskoncernen KUKA AG, anpassar sig efter rådande omständigheter och ersätter sina fysiska kundevent och konferenser med en virtuell robotmässa.
”Traditionella mötesformer som vårt årliga partnerevent, konferenser och mässor går inte att genomföra i nuläget, istället öppnar vi upp för nya mötesformer, som ger fler kunder och intressenter möjlighet att delta”, säger Peter Ljungberg, Global Key Account Manager Automotive på KUKA Nordic.
KUKA Nordics virtuella robotmässa äger rum 15 och 16 september och vänder sig till flera olika industriområden.
Den virtuella mötesplatsen kommer att äga rum i realtid och vara en blandning av produktdemonstrationer och liverum/montrar, där man kan interagera med hela KUKA Nordics team och olika samarbetspartner. Mässbesökare kan också boka personliga möten för att diskutera lösningar och affärsmöjligheter.
”I den virtuella mässa kan man gå på rundtur och röra sig fritt mellan våra liverum och möta vår personal och andra deltagare. Man kan lyssna på presentationer och hitta information om nya produkter och lösningar. Vi kommer att presentera intressanta nyheter båda dagarna”, säger Joacim Lorentsson, säljchef för Norden och Baltikum.
Enligt KUKA Nordic blir den andra mässdagen fullspäckad med intressanta presentationer, som speciellt bör intressera verksamheter inom förpacknings- och logistikområdet.
”Den dagen kommer nyheter för Smart Automation att presenteras hela dagen”, säger Joacim Lorentsson.