Konferens om hur man kopplar förpackningar till sociala medier

PUBLICERAD: 4 oktober 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Hur kopplar man förpackningar till sociala medier?|Rafi Albo har föreläst i närmare 50 länder de senaste tre åren –  nu kommer han till Sverige.

Den 8 november arrangerar Packnews och tidningen nord emballage en konferens i Stockholm, där deltagarna får lära sig hur man kopplar förpackningar till sociala medier.
I en tid när allt fler produkter och tjänster marknadsförs och säljs via sociala medier, är det viktigare än någonsin att kunna navigera genom det snåriga sociala medielandskapet och att veta vad som krävs för att nå fram och vilken roll förpackningen har.

Frågeställningar som ”vad skiljer marknadsföring i sociala medier från traditionell marknadsföring?” och ”Hur skapas en hållbar strategi som bidrar till hela verksamhetens affärsmål?” kommer att tas upp på konferensen.

Keynote speaker på konferensen är Rafi Albo, grundare av israeliska Segmarketing – ett världsledande företag när det handlar om lojalitetsmarknadsföring och personlig kommunikation.

Rafi Albo är expert på nya koncept och teknologier, som innebär kommunikation och digital marknadsföring mot konsumenter. Han har under de senaste tre åren besökt närmare 50 länder som keynote speaker. Nu kommer han till Sverige för en dryg timmes presentation plus deltagande i en workshop!

På scenen kommer också Scott Young att finnas. Han är VD för PRS IN VIVO – ett globalt företag som jobbar med undersökningar kring förpackningar, konsumenter och nya förpackningar. Företaget har genomfört flera studier med syfte att hjälpa FMCG-företag att förstå vad som krävs av förpackningar i e-handeln. I sin presentation kommer Scott Young, att dela med sig av en del nyckelfakta från dessa studier och ge exempel på lyckade lösningar.

På talarlistan finns också Anders Flodqvist, som är känd som The Social Media Guy och som kommer att berätta om hur sociala medier skapar bättre affärer.

Från designbyrån SilverNetworking, som har lång erfarenhet av förpackningsdesign framför allt inom dagligvaror, kommer Niclas Öster och Dag Hermansson att berätta om kraven på nytänkande inom förpackningsvärlden både strategiskt och operativt och där sociala medier ger nya utmaningar.

Programmet omfattar flera talare plus en paneldebatt med konsumenter och en workshop. Platsen blir Bygget på Norrlandsgatan 11 i Stockholm.

Konferensen arrangeras med sponsring från Visutech AB, Boxon, FlexLink och Domino.

Mer info och anmälan, etc. finns HÄR.

https://www.packseminars.com/

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432