Konferens om hur man kopplar förpackningar till sociala medier

PUBLICERAD: 4 oktober 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Hur kopplar man förpackningar till sociala medier?|Rafi Albo har föreläst i närmare 50 länder de senaste tre åren –  nu kommer han till Sverige.

Den 8 november arrangerar Packnews och tidningen nord emballage en konferens i Stockholm, där deltagarna får lära sig hur man kopplar förpackningar till sociala medier.
I en tid när allt fler produkter och tjänster marknadsförs och säljs via sociala medier, är det viktigare än någonsin att kunna navigera genom det snåriga sociala medielandskapet och att veta vad som krävs för att nå fram och vilken roll förpackningen har.

Frågeställningar som ”vad skiljer marknadsföring i sociala medier från traditionell marknadsföring?” och ”Hur skapas en hållbar strategi som bidrar till hela verksamhetens affärsmål?” kommer att tas upp på konferensen.

Keynote speaker på konferensen är Rafi Albo, grundare av israeliska Segmarketing – ett världsledande företag när det handlar om lojalitetsmarknadsföring och personlig kommunikation.

Rafi Albo är expert på nya koncept och teknologier, som innebär kommunikation och digital marknadsföring mot konsumenter. Han har under de senaste tre åren besökt närmare 50 länder som keynote speaker. Nu kommer han till Sverige för en dryg timmes presentation plus deltagande i en workshop!

På scenen kommer också Scott Young att finnas. Han är VD för PRS IN VIVO – ett globalt företag som jobbar med undersökningar kring förpackningar, konsumenter och nya förpackningar. Företaget har genomfört flera studier med syfte att hjälpa FMCG-företag att förstå vad som krävs av förpackningar i e-handeln. I sin presentation kommer Scott Young, att dela med sig av en del nyckelfakta från dessa studier och ge exempel på lyckade lösningar.

På talarlistan finns också Anders Flodqvist, som är känd som The Social Media Guy och som kommer att berätta om hur sociala medier skapar bättre affärer.

Från designbyrån SilverNetworking, som har lång erfarenhet av förpackningsdesign framför allt inom dagligvaror, kommer Niclas Öster och Dag Hermansson att berätta om kraven på nytänkande inom förpackningsvärlden både strategiskt och operativt och där sociala medier ger nya utmaningar.

Programmet omfattar flera talare plus en paneldebatt med konsumenter och en workshop. Platsen blir Bygget på Norrlandsgatan 11 i Stockholm.

Konferensen arrangeras med sponsring från Visutech AB, Boxon, FlexLink och Domino.

Mer info och anmälan, etc. finns HÄR.

https://www.packseminars.com/

 

 

Senaste nytt

Ketchupförpackning som "exploderar"

Det holländska designföretaget Akarton har tagit fram en kampanjförpackning till det likaledes holländska företaget Hela och deras Hela Tomaten Ketchup. Lösningen visar hur innovativ design och funktionalitet kan mötas. Med en sfärisk design som öppnas som öppnas på ett sätt som ser ut att den exploderat sätter denna förpackning en ny standard inom livsmedelsindustrin säger företaget. Hela fokuserar på nu på konsumentmarknadsföring genom influencers.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Smarta nya funktioner minskar manuellt prepressjobb

Adobe integrerar så kallad prepressintelligens i sjätte generationen av ripprogrammet Adobe PDF Print Engine 7. Det gör det lättare att utnyttja den fulla potentialen i tryckpressar med utökat färgspektra. Prepressavdelningarna kommer också slippa öppna och konvertera orginalfiler från Photoshop/Illustrator till PDF manuellt.
Adobe 1

Danskt företag blir ägare till Karl Hedin Emballage

Ägarna till AB Karl Hedin Emballage och Dansk Træemballage A/S (DTE) har tecknat ett avtal som innebär att DTE förvärvar 100 procent av aktierna i AB Karl Hedin Emballage med dotterbolag. Tillträdet sker den 9 maj 2025.
Hedin

Möjlig brist på råvara till sträckfilm enligt PackIndx

Turbulensen kring Donald Trumps tullar ser ut att påverka råvarutillgång på vissa material och då främst C4 (Butene) som bland annat används för tillverkning av sträckfilm av standardkvalitet.
triofilm

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX