Den 8 november arrangerar Packnews och tidningen nord emballage en konferens i Stockholm, där deltagarna får lära sig hur man kopplar förpackningar till sociala medier.
I en tid när allt fler produkter och tjänster marknadsförs och säljs via sociala medier, är det viktigare än någonsin att kunna navigera genom det snåriga sociala medielandskapet och att veta vad som krävs för att nå fram och vilken roll förpackningen har.
Frågeställningar som ”vad skiljer marknadsföring i sociala medier från traditionell marknadsföring?” och ”Hur skapas en hållbar strategi som bidrar till hela verksamhetens affärsmål?” kommer att tas upp på konferensen.
Keynote speaker på konferensen är Rafi Albo, grundare av israeliska Segmarketing – ett världsledande företag när det handlar om lojalitetsmarknadsföring och personlig kommunikation.
Rafi Albo är expert på nya koncept och teknologier, som innebär kommunikation och digital marknadsföring mot konsumenter. Han har under de senaste tre åren besökt närmare 50 länder som keynote speaker. Nu kommer han till Sverige för en dryg timmes presentation plus deltagande i en workshop!
På scenen kommer också Scott Young att finnas. Han är VD för PRS IN VIVO – ett globalt företag som jobbar med undersökningar kring förpackningar, konsumenter och nya förpackningar. Företaget har genomfört flera studier med syfte att hjälpa FMCG-företag att förstå vad som krävs av förpackningar i e-handeln. I sin presentation kommer Scott Young, att dela med sig av en del nyckelfakta från dessa studier och ge exempel på lyckade lösningar.
På talarlistan finns också Anders Flodqvist, som är känd som The Social Media Guy och som kommer att berätta om hur sociala medier skapar bättre affärer.
Från designbyrån SilverNetworking, som har lång erfarenhet av förpackningsdesign framför allt inom dagligvaror, kommer Niclas Öster och Dag Hermansson att berätta om kraven på nytänkande inom förpackningsvärlden både strategiskt och operativt och där sociala medier ger nya utmaningar.
Programmet omfattar flera talare plus en paneldebatt med konsumenter och en workshop. Platsen blir Bygget på Norrlandsgatan 11 i Stockholm.
Konferensen arrangeras med sponsring från Visutech AB, Boxon, FlexLink och Domino.
Mer info och anmälan, etc. finns HÄR.
https://www.packseminars.com/