Kodak har lanserat en stor webbportal, som man kallar ”Chief Packaging Officer”. Portalens syfte är att höja förpackningar strategiska roll inom konsumtionsvaror, detaljhandel och andra ”över-disk”-verksamheter. På webbplatsen finns förpackningsnyheter, bloggar med ämnesexperter, intressanta fallstudier och trendredovisningar, intervjuer med förpackningsvisionärer, mm., mm.
”Utgångspunkten för vår nya webbplats är att förpackningar i dag är något som ska höra hemma bland de högsta beslutande cheferna. Förpackningar är viktiga i många strategiska initiativ, men många varumärkesägare ser förpackningen enbart som tekniska beslut. Med ChiefPackagingOfficer.com stödjer vi våra kunder och förpackningsindustrin och sätter strålkastarljuset på hur förpackningar kan bidraga till framgång för ett företag”, säger Kodaks marknadschef Steven Overman.
På webbplatsen ChiefPackagingOfficer.com finns redan cirka 200 artiklar, blogginlägg, elektroniska böcker, etc.
”Förpackningen finns där innovation och varumärkets gemenskap med kunden möts och den har potensen att förbättra ett företags resultat”, säger Joshua Fedeli, som är försäljningschef för Kodaks produktportfölj ”Design2Launch” och som också står som utgivare av den nya webbportalen.
Här hittar du Kodaks webbportal ChiefPackagingOfficer.com