Katarina Tell blir ny Sverigechef för Findus

PUBLICERAD: 11 april 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Katarina Tell och Peter Odemark är de nya cheferna på Findus. Katarina Tell som General Manager för Findus Sverige och Peter Odemark som Managing Director Nordics. (Bild Findus)

Under juni tillträder Katarina Tell som General Manager för Findus svenska marknad. Hon kommer närmast från Kraft Heinz, där hon har ansvarat för företagets nordiska och östeuropeiska affärsområden. 2001-2008 arbetade hon på Findus, bland annat som Nutrition Manager. 

”Det är väldigt roligt att få komma tillbaka till Findus och leda verksamheten i min nya roll som General Manager för Findus Sverige. En hel del har förändrats, sedan min tid på företaget, men jag är glad att se att samma värderingar fortfarande styr. Findus står nu inför en mycket spännande tid och jag ser mycket fram emot att börja mitt arbete i juni”, säger Katarina Tell.

Katarina Tell kommer att tillträda under juni månad. Fram tills dess leds verksamheten av Peter Odemark, som nyligen tillträtt som Managing Director Nordics på Findus (Läs HÄR)

Källa Findus

Text Carina Malm

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432