Kartongpack med “fötter” roar och engagerar barnen

PUBLICERAD: 14 februari 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Brittiske mellanmålsproducenten Bear har lanserat frukt- och grönsakssnack i förpackningar med ”björntassar”!

Brittiska varumärket Bear, som tillverkar hälsosamma mellanmål för barn, har lanserat en serie frukt- och grönsakssnacks, avsedda för barn mellan fyra och nio år. Produkterna kallas ”Bear Claws” och för att roa barnen och engagera dem i vad de äter, har man försett produkternas kartongförpackningar med utstickande ”björntassar”.

Förpackningarna är producerade av tryck- och förpackningsleverantören Qualvis och förutom ”fötterna” på utsidan innehåller kartongförpackningarna även ett antal ”monsterdelar”, som gör att barnen kan bygga sina egna monster utifrån fyra unika monsterkaraktärer…

Varje förpackning innehåller fem mindre påsförpackningar, där varje påse innehåller ett rekommenderat dagsbehov av frukt eller grönsaker.

Förpackningarnas utstickande ”fötter” är konstruerade så att de kan vikas tillbaka, vilket medger att förpackningarna, dels kan fyllas i automatiserade höghastighetsmaskiner, dels kan packas i större transportförpackningar, utan att ”fötternas” skadas. Väl ute i butiken viks sedan ”fötterna” fram, när förpackningarna placeras på butikshyllan.

”Detta projekt har varit extra roligt att arbeta med och vi är mycket nöjda med resultatet. Den läckra designen skapar maximalt engagemang från konsumenternas sida, samtidigt som den är helt optimerad för att fungera effektivt i hela förpackningskedjan”, säger Qualvis tekniske direktör Richard Pacey.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

Tommy Segelberg har utsetts till Segment manager för Digital Packaging inom EMEA-regionen för Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Ny, återförslutningsbar lakritsmugg av kartong

Metsä Board har i samarbete med godistillverkaren Kouvolan Lakritsi utvecklat en ny, återförslutbar lakritsmugg gjord av kartong.
Liquorice_2

Stora Enso förbereder försäljning av delar av sina skogstillgångar i Sverige

Stora Enso förbereder en försäljning av cirka 12 procent av sina totala skogstillgångar (1,4 miljoner hektar) i Sverige. Det skriver man i ett kortfattat pressmeddelande.
andrew-charney-3tW2GR0KAd8-unsplash

Så ska robotautomation optimera den svenska livsmedelsindustrin

Industrier som präglas av säsongsbetonad efterfrågan och hög konkurrens kan effektiviseras med robotautomation. SWIRA, Swedish Industrial Robot Association, arbetar för att främja automation och robotutveckling i den svenska industrin. I år närvarar SWIRA på Scanpack för att diskutera teknikens potential i förpackningsbranschen.
Ove_Leichsenring-SWIRA-1