|Liverpoolstjärnan Mohamed Salah briljerar med sin bollkänsla i reklamfilmen.
I samband med att fotbollstävlingen UEFA Champions League dragit igång har sponsorn Pepsi MAX lanserat dryckesburkar som pryds av porträtt på de kända fotbollsstjärnorna Leo Messi från FC Barcelona, och Mohamed Salah från Liverpool FC.
De specialdesignade burkarna kommer att säljas fram till Champions League-finalen, som äger rum lördagen den 1 juni i Madrid.
Pepsi-burkarna med stjärnornas porträtt ingår i en större fotbollskampanj från Pepsi MAX, som fått namnet ”For the Love of It” och som även innehåller reklamfilmen ”Last Can Standing” där de båda fotbollstjärnorna Leo Messi och Mohamed Salah briljerar med sin bollkänsla i en lekfull kamp om att få bensinmackens sista iskalla Pepsi MAX…
(Se filmen HÄR!)
”Det var otroligt roligt att filma årets reklamfilm med Pepsi – en lekfull film som innehåller allt jag älskar”, säger Leo Messi.
Fram till och med den stora UEFA Champions League-finalen i Madrid kommer 65 länder att få ta del av Pepsis reklammaterial och de specialdesignade förpackningarna.
”Vi går helhjärtat inför att hitta nya överraskande sätt att underhålla fotbollssupportrar på, ofta och gärna med stor hjälp av fotbollens största hjältar”, säger Natalia Filippociants, vice president för Marketing Global Beverages vid PepsiCo.