Kända fotbollsstjärnor på Pepsi MAX dryckesburkar

PUBLICERAD: 19 februari 2019
UPPDATERAD: 25 januari

I samband med UEFA Champions League-turneringen lanserar Pepsi Co lanserar dryckesburkar med porträtt av fotbollsstjärnorna Leo Messi, Barcelona, och Mohamed Salah, Liverpool.|Leo Messi under inspelningen av reklamfilmen ”Last Can Standing”.
|Liverpoolstjärnan Mohamed Salah briljerar med sin bollkänsla i reklamfilmen.

I samband med att fotbollstävlingen UEFA Champions League dragit igång har sponsorn Pepsi MAX lanserat dryckesburkar som pryds av porträtt på de kända fotbollsstjärnorna Leo Messi från FC Barcelona, och Mohamed Salah från Liverpool FC.

De specialdesignade burkarna kommer att säljas fram till Champions League-finalen, som äger rum lördagen den 1 juni i Madrid.

Pepsi-burkarna med stjärnornas porträtt ingår i en större fotbollskampanj från Pepsi MAX, som fått namnet ”For the Love of It” och som även innehåller reklamfilmen ”Last Can Standing” där de båda fotbollstjärnorna Leo Messi och Mohamed Salah briljerar med sin bollkänsla i en lekfull kamp om att få bensinmackens sista iskalla Pepsi MAX…
(Se filmen HÄR!)

”Det var otroligt roligt att filma årets reklamfilm med Pepsi – en lekfull film som innehåller allt jag älskar”, säger Leo Messi. 

Fram till och med den stora UEFA Champions League-finalen i Madrid kommer 65 länder att få ta del av Pepsis reklammaterial och de specialdesignade förpackningarna.

”Vi går helhjärtat inför att hitta nya överraskande sätt att underhålla fotbollssupportrar på, ofta och gärna med stor hjälp av fotbollens största hjältar”, säger Natalia Filippociants, vice president för Marketing Global Beverages vid PepsiCo.

 

 

Senaste nytt

Stora Enso genomför organisationsförändringar

Stora Enso planerar att implementera en ny organisation med sju affärsområden för P&L-ansvar, vilket återspeglar vikten av kärnverksamheten inom förnybara förpackningar i affärsportföljen. Den nya, plattare och effektiviserade organisationen kommer att öka kundfokus, driva den operativa effektiviteten med ökad integration, minska komplexiteten och förbättra koncernens prestationskultur.
wellpapp-Stora-Ensox

Nu testkörs Norges nya plaståtervinningsanläggning

Testkörningar pågår just nu och hösten 2025 öppnar Tomra och Plastretur officiellt den första och enda nationella finsorteringsanläggningen för plastförpackningar i Norge. Anläggningen, som ligger i Holtskogen Business Park i Inre Østfold, kommer att heta Områ.
default

Ny lack för BOPE-film gör materialet bättre för påstillverkning

Filmer av BOPE, biaxiellt orienterad polyeten, är kända för sin höga återvinningsbarhet, men deras begränsade temperaturbeständighet har hittills varit ett hinder för bredare industriella tillämpningar. Nu har hubergroup hittat en lösning som gör filmen betydligt värmetåligare.
HUB_Plastic-Bond-K1x

Ny teknik för biobaserad cellplast möjliggör cirkularitet för ett omtalat material

TotalEnergies Corbion och Useon har ingått ett strategiskt partnerskap för att främja utvecklingen och global kommersialisering av EPLA-formade produkter – en ny generation av hållbara, högpresterande skummaterial tillverkade av PLA, ett av de mest använda bioplastmaterialen.
epla-bottle-base-made-by-useon-with-luminy-plax

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX