I en specialupplaga har flaskorna till det mousserande tyska vinet Mumm försetts med heltäckande hylsetiketter, med grafisk design av konstnären Alex Trochut, som också är känd för sina prisbelönade skivomslag till artister som Rolling Stones och Katy Perry.
I den grafiska blominspirerade designen har Alex Trochut utgått från de livliga bubblorna och färgen hos det mousserande vinet, som finns i tre varianter: Dry, Extra Dry och Rosé Dry.
”Jag hämtade inspiration från varumärket och smaken och återtolkade detta med min blomdesign” säger konstnären själv.
För att göra Alex Trochuts konstverk full rättvisa valde producenten Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien GmbH att täcka flaskan fullständigt och det gjorde man med hjälp av en 360-graders krympetikett, som tillverkades och trycktes i Tyskland av företaget Constantia Flexibles etikettdivision.
Serien med de specialdesignade Mumm-flaskorna kallas Mumm´s Art Edition och den begränsade upplagan finns ute till försäljning i tyska butiker från april i år.