Kalle odlar mustasch för att stötta prostatacancerkampen

PUBLICERAD: 30 oktober 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Under november månad pryds tuberna med Kalles Kaviar med en rejäl mustasch för att stötta Mustaschkampen och påminna om vikten av att testa sig för prostatacancer.

Under november månad kommer det välkända pojkansiktet på tuberna med Kalles Kaviar att förses med mustasch för att stötta Prostatacancerförbundets Mustaschkampen och påminna alla pappor om vikten av att testa sig för prostatacancer. Designändringen berör 600.000 av de större tuberna med Kalles Kaviar.

Prostatacancer är den vanligaste typen av cancer i Sverige. Varje dag får 27 män diagnosen, men upptäcks sjukdomen i tid kan den gå att bota. 

”Kalles har i princip sett likadan ut sedan lanseringen 1954, när vi nu byter utseende gör vi det för en god sak. Med kampanjen #PåminnPappa uppmärksammar vi alla pappor om hur viktigt det är att testa sig”, säger Malou Wik Yeung, marknadschef för Kalles Kaviar på Orkla Foods Sverige.

En rejäl mustasch på 600.000 stora tuber Kalles blir en ständig påminnelse – vid varje frukost, vid varje kvällsmacka, på varje ägg eller helt enkelt så länge tuben räcker i kylskåpet.

”Vi rekommenderar alla män, som fyllt 50 år, att ta ett PSA-prov. Men ofta är det familjemedlemmar som slutligen får män att gå och testa sig. I år får Mustaschkampen ytterligare draghjälp av Kalles. Ju fler vi är, som påminner, desto bättre. Tillsammans kan vi rädda liv”, säger Torsten Tullberg, kampanjledare för Mustaschkampen på Prostatacancerförbundet.  

Instagram går det att se Kalles i en ny mustasch varje dag i november.

För mer information om kampanjen #PåminnPappa se HÄR

Text: Carina Malm

N.B.: HÄR kan du läsa historien om lintotten ”Kalle” som blev Sveriges mest ”kramade” man..

 

 

Läs vidare

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Tingstad Group köper Converflex i Örnsköldsvik

Tingstad Group fortsätter växa via uppköp. Nyss var det OptiPack i Sunne, nu har man köpt Converflex i Örnsköldsvik.
Paul-Jigbergx

Senaste nytt

Oroliga tider skrämmer inte FrontPac

FrontPac räds inte de svåra tiderna. Ett bra bevis är investeringen i en ny offsetpress från KBA.
Jesper och Martin

Grönt ljus för att göra gröna salladsskålar ännu grönare

Picadeli känner att deras salladskoncept blir ännu grönare via appen Bower. Nu finns möjlighet att panta 20 miljoner skålar årligen.
bower_phone

Packnews i ny kostym efter samgående med AGI Media

Packnews har bytt kostym efter mer än 15 år som nyhetsförmedlare till förpackningsindustrins värdekedja. Nu blir vi ännu bättre!
Kostym

Plastpåseskatten blev en kul sak men är på allvar

När TV-programmet Svenska Nyheter hade nypremiär häromdagen fick den märkliga plastpåseskatten mycket utrymme.
messiah