Kafeko Nordic och tyska HDG träffar agenturavtal för Norden

PUBLICERAD: 4 juni 2019
UPPDATERAD: 25 januari

Avtalet mellan Kafeko och HDG signerades i Köpenhamn den 28 maj. Från vänster syns: Marcus Behrens, HDG, René Jelen, Kafeko Danmark, Ulf Svahn, Kafeko Sverige, Tony Marlow ,HDG och Johan Hintze CEO Kafeko Nordic.

Agenturföretaget Kafeko Nordic, med huvudsäte i Espoo, Finland, har signerat ett avtal och blir exklusiv representant i Norden för det tyska förpackningsmaskinföretaget HDG Packaging

HDG Verpackungsmaschinen GmbH grundades 1984 av Hans Detlef Glindeman, som tidigare arbetade på Hamac Höller (idag Bosch Packaging). Företaget är specialiserat på utveckling och tillverkning av förpackningsmaskiner för livsmedels-, farmaceutiska-, kemisktekniska-, kosmetik- samt godisindustrin.

Produktportföljen inkluderar horisontala form-, fyll- och förslutningsmaskiner (HFFS påsmaskin) såväl som tillhörande doseringssystem. Förpackningar tillverkas från rulle eller av förtillverkade påsar. HDG tillverkar påsar, som är återvinningsbara eller nedbrytbara, allt enligt kundernas önskemål. HDG är ett världsomspännande företag via sitt agenturnätverk och serviceingenjörer.

”Vi på Kafeko Nordic kommer att serva marknaden med egen servicepersonal samt hjälpa våra kunder med rådgivning och support från våra säljare”, säger Johan Hintze, ägare av Kafeko Nordic.

Kafeko Nordic är sedan 1981 partner och representant för Bosch Packaging. Kafeko sköter försäljningen i Danmark, Sverige, Norge, Island samt Finland där även huvudkontoret finns. Specialiteten är process- och förpackningsteknologi, inspektionsutrustningar samt robotlösningar. Kunderna finns bland företag inom livsmedels- och sötsaksindustrin, kafferosterier, mejerier, läkemedelsindustrin, industri inom diagnostik och bioteknik samt kemi och teknokemisk industri. Kafeko sköter även underhåll samt levererar reservdelar till de maskiner och den utrustning de säljer.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432