Internationella event- och mässarrangören Easyfaris har utsett svenske Joachim Warnberg till ny VD för Easyfairs Nordic. Han efterträder Peter Wanderydz, som startade Easyfairs Sweden AB år 2003 och som nu fortsätter som Senior Advisor i Easyfairs Nordic.
Joachim Warnberg kommer närmast från Köpenhamnsbaserade ISS Facility Services, där han ansvarat för företagets kommersiella verksamheter i Norden och som Head of Group Strategy & Transformation. Han har också arbetat 15 år på Accenture Sweden AB.
Joachim Warnberg tillträder den 10 september och kommer då att leda en organisation som haft en anmärkningsvärd tillväxt under Peter Wanderydz ledning. Easyfairs Nordic har nu 137 heltidsanställda medarbetare på kontoren i Göteborg, Kista, Malmö och Helsingfors, samt tre mässanläggningar i Malmö, Kista och Göteborg med en nettoyta på 50 000 m2. Dessutom arrangeras 60 egna events med representanter från ledande nordiska varumärken inom flera olika sektorer som förpackningar, catering, fastigheter. m fl. Idag har företaget verksamhet på hela den skandinaviska halvön samt i Finland.
”Det har varit 15 spännande och otroligt roliga år. Jag är oerhört stolt över vad vi har åstadkommit, men nu är det dags att lämna över till en ny ledning och jag välkomnar Joachim varmt”, säger avgående VD Peter Wanderydz i en kommentar.
”Jag ser fram emot att bygga vidare på de framgångar, som Peter Wanderydz och hans team på Easyfairs Nordic skapat och att utveckla bolaget ytterligare”, säger Joachim Warnberg, som också uppskattar utmaningen som det innebär att arbeta i mässbranschen.