Joachim Warnberg blir ny VD för mässarrangören Easyfairs Nordic

PUBLICERAD: 27 augusti 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Joachim Warnberg tillträder den 10 september som ny VD för Easyfairs Nordic.|Avgående VD Peter Wanderydz blir Senior Advisor i Easyfairs Nordic. (Bild Nettan Kock)

Internationella event- och mässarrangören Easyfaris har utsett svenske Joachim Warnberg till ny VD för Easyfairs Nordic. Han efterträder Peter Wanderydz, som startade Easyfairs Sweden AB år 2003 och som nu fortsätter som Senior Advisor i Easyfairs Nordic.

Joachim Warnberg kommer närmast från Köpenhamnsbaserade ISS Facility Services, där han ansvarat för företagets kommersiella verksamheter i Norden och som Head of Group Strategy & Transformation. Han har  också arbetat 15 år på Accenture Sweden AB.

Joachim Warnberg tillträder den 10 september och kommer då att leda en organisation som haft en anmärkningsvärd tillväxt under Peter Wanderydz ledning. Easyfairs Nordic har nu 137 heltidsanställda medarbetare på kontoren i Göteborg, Kista, Malmö och Helsingfors, samt tre mässanläggningar i Malmö, Kista och Göteborg med en nettoyta på 50 000 m2. Dessutom arrangeras 60 egna events med representanter från ledande nordiska varumärken inom flera olika sektorer som förpackningar,  catering, fastigheter. m fl. Idag har företaget verksamhet på hela den skandinaviska halvön samt i Finland.

”Det har varit 15 spännande och otroligt roliga år. Jag är oerhört stolt över vad vi har åstadkommit, men nu är det dags att lämna över till en ny ledning och jag välkomnar Joachim varmt”, säger avgående VD Peter Wanderydz i en kommentar.

”Jag ser fram emot att bygga vidare på de framgångar, som Peter Wanderydz och hans team på Easyfairs Nordic skapat och att utveckla bolaget ytterligare”, säger Joachim Warnberg, som också uppskattar utmaningen som det innebär att arbeta i mässbranschen.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432

EFI tänker utanför boxen – lanserar unikt system för tryck på wellpappförpackningar

På Drupa presenterade EFI en lösning tillsammans med Packsize för personaliserat fullfärgstryck på wellpappförpackningar.
EFI-3-1536x1024

Åtta45 förvärvar By Wind och GBGT Box

Tryckeriet By Wind och förpackningsföretaget GBGT Box blir en del av Åtta45. En expansion som ska utöka bolagets produktionskapacitet inom både tryck och förpackning.
Atta45-ver-2-1536x1024

Drupa 2024 lockade betydligt färre besökare än förväntat

När Drupa öppnade dörrarna för några veckor sedan var det åtta år sedan mässan arrangerades senast. En pandemi kom emellan. Nu har besökssiffrorna kommit och de var säkert en besvikelse för Messe Düsseldorf.
Eingänge, entrance