Jim Beam får ny global förpackningsdesign

PUBLICERAD: 14 mars 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Flaskorna till Jim Beams olika bourbonkvaliteter har fått mer markant profil med bredare ”axlar”.|Filmstjärnan Mila Kunis ska hjälpa till att marknadsföra Jim Beams nya design.

Amerikanska bourbon whiskeyn Jim Beam har fått en ny förpackningsdesign, som nu ska lanseras på mer än 100 marknader runt om i världen. Den nya designen omfattar såväl Jim Beam-flaskorna som de olika bourbon-kvaliteternas etiketter.
Beam Suntory Inc., som äger varumärket Jim Beam, säger att den uppdaterade flaskan, som bland annat fått mer markerade ”axlar”, nu bättre representerar ”den premium bourbon som finns därinne”. Den nya designen ska tilltala en yngre publik, samtidigt som den hyllar den världsledande bourbonens historia, vilken dateras tillbaks till år 1795.

De nya etiketterna har fått en renare, striktare design. Kvar finns dock det röda ”lacksigillet” som funnits på Jim Beam-flaskorna under lång tid. På etiketternas sidor finns som tidigare också flera porträtt på Jim Beams mästerdistillers.   

Till sin hjälp att marknadsföra den nya förpackningsdesignen kommer Jim Beams bland annat att ha den kända filmstjärnan Mila Kunis.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Panten på dryckesförpackningar höjs 2025

Under andra halvan av år 2025 höjs pantbeloppet på dryckesförpackningar av PET och aluminiun meddelar Returpack. Det blir en rejäl höjning, från en till två kronor på aluminiumburk och liten PET-flaska, och från två till tre kronor på stora PET-flaskor. Målet med panthöjningen är att stimulera till att panta ännu mera.
Vid frågor om bilden, mejla: erika.weiland@apeloga.se

Nu kan tjockare material köras i Ricoh Pro C9500

Ricoh utökar möjligheterna i sin digitalpress Pro C9500. Maskinen har en ny tjänst som gör det möjligt att skriva ut tjockare material än tidigare som till exempel olika förpackningar.
Rihcox

Rikard Ahlin slutar som vd på Ettiketto AB

Rikard Ahlin slutar som vd för Ettiketto AB och efterträds av Johanna Herstedt. Rikard fortsätter som vd för Ettiketto Group.
ettikettox

Bisfenoler i kontakt med livsmedel förbjuds

Nu blir det förbjudet att använda bisfenol A och andra bisfenoler som klassificeras som farliga i material som kommer i kontakt med livsmedel. EU-kommissionens beslut är en konsekvens av att Efsa har skärpt sin bedömning av hur mycket bisfenol A man kan få i sig utan risk för hälsan.
Konservburkar