McVitie’s digestivekex, som ägs av brittiska pladis global, ett av världens ledande snacksföretag, har ofta fått kritik för att deras förpackningar gör att kexen lätt smulas sönder – men nu lanseras de populära kexen i nya rörformade pappförpackningar, som ska sätta stopp för smulorna…
McVitie’s skriver i ett pressmeddelande att varumärket, som är en av marknadsledarna i Sverige inom kategorin digestivekex, vill anpassa sig till den växande snackstrenden och möta konsumentens efterfrågan på smidiga smidiga to-go förpackningar.
De nya förpackningarna består dels av ett återförslutningsbart papprör, dels av portionsförpackningar om två kex och förpackningarna lanseras i initialskedet i McVitie’s mest populära smaker. Förpackningarna gör att kexen håller sig fräscha längre samt minskar risk för smul i väskan.
”Vi har sett ett ökat intresse kring praktiska förpackningar, som gör det enkelt att ta med sig sina favoritkex på språng. De nya produkterna är lätta att ta med sig, packa ner i en träningsväska eller ta med i picknick-korgen. En av fördelarna är att de smular mindre och håller sig färska längre”, säger Anja Schmeling, marknadschef på pladis.