Iggesund Paperboard utvecklar sin service i Östeuropa genom att etablera en ny fraktterminal i Riga, Lettland, och ett försäljningskontor i Moskva för att öka försäljningen i Ryssland. Etableringen är ett led i Iggesunds långsiktiga arbete att utveckla sin leveransservice på en global nivå.
”Vi måste vara nära våra kunder med de krav på både leveransservice och annan service som kunderna ställer idag”, säger Rikard Papp, ansvarig för Iggesunds försäljning i Ryssland.
Iggesunds intresse för den ryska marknaden innebär också att man för andra året kommer att deltaga i utställningen RosUpack i Moskva, som äger rum 16- 19 juni i år.
”Det stora intresset vi mötte ifjol stärkte oss i vår uppfattning att etablera ett försäljningskontor på den ryska marknaden. Det är en stor marknad, och det finns definitivt utrymme för en kvalitetsprodukt som vår kartong Invercote”, betonar Rikard Papp.
Men Iggesunds serviceerbjudande handlar inte bara om leveransservice. Nyligen lanserade man också begreppet ”Care by Iggesund” som står ett brett och förbättrat serviceutbud. Konstanta ledtider är målet, men också allt från snabb provservice och kunskapsförmedling till lokalt teknikstöd och transparent råvaruförsörjning.
”Den som väljer Invercote ska inte bara sova gott om natten. Han eller hon ska också vara förvissad om att slutresultatet kommer att bli bländande”, säger Rikard Papp.
Iggesund Paperboards nya terminal i Riga är redan i drift, medan försäljningskontoret i Moskva öppnar i juli.
Tidigare i år har Iggesund Paperboard meddelat att man utökar sin service i USA genom att etablera lagerhållning och arkning på USA:s västkust samt att man även ökar sin servicenivå i både Storbritannien och Tyskland genom förbättrad lagerhållning och nya distributionsavtal.