I år ger sig Faller Packaging ut på en virtuell roadshow

PUBLICERAD: 7 maj 2021
UPPDATERAD: 25 januari

I år ger sig tyska Faller Packaging ut på de virtuella vägarna… Vid tre tillfällen under juni månad bjuder man in till sin interaktiva on-line roadshow. (Bild PxHere)|

Tyska Faller Packaging, specialist inom läkemedelsförpackningar, har som tradition att visa upp sina produkter och nyheter på en roadshow, som lockat en internationell publik till olika platser runt om i hela Europa. Så även i år – men med det undantaget att nu blir det en on-line virtuell roadshow med interaktiva delar.

I sin roadshow 2021 ska Faller Packaging presentera aktuella trend- och förpackningsteman under rubriken ”Hållbara förpackningskoncept för läkemedelsindustrin: flexibla – framtidsfokuserade – säkra”.

Under de senaste åren har Faller Packagings roadshow lockat en internationell publik till olika platser runt om i hela Europa – men den här gången är allt digitalt. (Bild Faller Packaging)

Faller Packagings roadshow 2021 kommer att äga rum 10, 15 och 16 juni. Det är kostnadsfritt att delta i det tre timmar långa evenemanget och det går att välja mellan ett tyskspråkigt och ett engelskspråkigt format.

Totalt står fem föredrag och efterföljande panelsamtal på dagordningen. Under dessa belyser Fallers experter aktuella trender och kommande utmaningar för läkemedelsindustrin och visar vilken roll skräddarsydda, ekologiska och flexibla förpackningslösningar spelar. Även potentialen hos digitala leveranskedjekoncept för effektivare och tillförlitligare inköp av förpackningar är ett huvudtema.

En exklusiv del i ”roadshowen” kommer från Syntegon, specialist inom förpackningsteknik, med vilken Faller Packaging har utvecklat en hållbar förpackning särskilt för ömtåliga produkter.

Parallellt med föredragen kan deltagarna kommunicera direkt med experterna i så kallade breakout-rum.

Under de virtuella eventen presenterar Faller Packaging även de senaste förpackningslösningarna med alla funktioner live under online-evenemangen. Företaget skriver att intresserade i förväg kan beställa ett kostnadsfritt provpaket och få det levererat innan evenemanget.

Intresserade, som vill deltaga i Faller Packagings virtuella roadshow kan anmäla sig online. Där finns även mer information.

—————————————–

Om Faller Packaging
August Faller GmbH & Co. KG är sedan mer än 30 år specialiserat på skräddarsydda helhetslösningar för sekundärförpackningar för läkemedel. Företaget, som har mer än 1.300 anställda, utvecklar och tillverkar vikkapslar, bipacksedlar, etiketter samt kombinationsprodukter. Både som standardprodukter såväl som kundanpassad specialtillverkning.
Faller Packaging har huvudkontor i tyska Waldkirch i Baden-Württemberg och anläggningar i Binzen och Schopfheim samt i danska Hvidovre, polska Łódź och ungerska Debrecen.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Konsumenterna katalysatorn bakom nya hållbara förpackningslösningar

Det är vi konsumenter som driver på utvecklingen av nya, hållbara, förpackningar och plastförpackningar är illa ute enligt en undersökning av Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Jonas Hellström – med variation som inspiration

Jonas Hellström har jobbat inom den grafiska branschen i över 20 år. Efter sin examen i grafisk design och illustration från Forsbergs har han bland annat hunnit med att starta upp byrån Lobby Design samt spendera nio år som design director på Amore. Snart står han på scenen på Inhousedagen i Stockholm.
stillahavetx

Ny teknik ger inbyggt fuktskydd i flexibla förpackningar

Aptar CSP Technologies och ProAmpac har utvecklat en teknik som ger inbyggt fuktskydd i flexibla förpackningar.
proampac-and-aptar-1709018491x

Boxons hållbarhetssatsning bär frukt

Boxons nya hållbarhetsrapport visar att företagets fortsatt stora hållbarhetssatsning har burit frukt under året som gick.
Boxonx