Virtual Reality (VR) och Augmented Reality (AR) är digitala tekniker, som kommer att diskuteras på förpackningsmässan Empack i oktober.
På mässan kommer VR-och AG-experter att dela med sig sin kunskap och sina erfarenheter och försöka ge svar på frågan: Hur kommer Virtual Reality att påverka förpackningsbranschen i framtiden?
Besökarna kommer även få möjlighet att själva få testa VR och AR i BoldArcs monter under mässdagarna.
Virtual Reality (VR) och Augmented Reality (AR) är här för att stanna och tekniken kommer även att spela en viktig roll inom förpackningsindustrin. Redan idag börjar det dyka upp olika applikationer inom industrin. VR kan exempelvis användas för att maskinoperatörer ska kunna träna på virtuella versioner av maskinerna i produktionen, med syftet att prestera bättre på maskinerna och på så sätt effektivisera produktionen. AR har börjat användas som distansverktyg för att från huvudkontoret kunna stötta servicetekniker ute på sajt.
”VR och AR -teknikerna har verkligen fått ett genombrott och kan hjälpa många företag att både bli effektiva och underlätta arbetet i produktionslinjen. Det är den nya tidens sätt att se på framtiden, vilket vi såklart vill belysa på mässan”, säger Emelie Törn, projektledare Empack.
Moderator för paneldebatten är Bengt Dalqvist, som driver BoldArc, en pionjär i VR-branschen med fokus riktat främst mot fastighets-, inrednings- och tillverkningsindustrin.
Deltagare i panelen är Viktor Peterson, CLVR Works, Emma af Robson, Co-Founder till Warpin Media, Elin Sjöström, byBrick Interface och Johan Hagegård, VD för IMRSV Studios.
Empack arrangeras av Easyfairs och äger rum den 4-5 oktober på Kistamässan i Stockholm.