Svenska food tech-företaget Micvac AB, med huvudsäte i Mölndal, har utsett Malin Brodén till ny marknadsdirektör i företaget från den 1 maj.
Micvac skriver i ett pressmeddelande att Malin Brodén har mer än 20 års erfarenhet av marknadsföring inom livsmedel och konsumentvaror. Hon har arbetat såväl med etablerade som nya marknader, kategorier och varumärken och hon har en omfattande internationell erfarenhet, som innefattar utveckling av innovativa strategier och genomförandet av marknadsförings-, kommunikations- och handlingsplaner.
”Jag är väldigt exalterad att ingå i ett nyskapande företag som Micvac. Jag ser stor potential i marknaden för färdiga måltider och ser mycket fram emot att hjälpa våra kunder att göra denna kategori till en attraktiv destination för sina konsumenter”, säger Malin Brodén i en kommentar.
Malin Brodén kommer närmast från Paulig Foods, där hon haft en tjänst som strategisk projektchef. Hon har också varit nordisk marknadschef för Paulig Foods.
”Malin Brodén är ett utmärkt tillskott till vårt ledarskapsteam, när vi nu fortsätter att skala upp vårt innovativa erbjudande. Med henne får vi en högkalibrerande marknadsledare som kan säkerställa att våra fördelar utnyttjas genom hela värdekedjan”, säger Micvacs VD Michael Bogdanski.