Malin blir ny marknadsdirektör i food tech-företaget Micvac

PUBLICERAD: 24 april 2019
UPPDATERAD: 25 januari

Malin Brodén är ny marknadsdirektör i svenska livsmedelsföretaget Micvac. Hon tillträder den 1 maj 2019.

Svenska food tech-företaget Micvac AB, med huvudsäte i Mölndal, har utsett Malin Brodén till ny marknadsdirektör i företaget från den 1 maj.

Micvac skriver i ett pressmeddelande att Malin Brodén har mer än 20 års erfarenhet av marknadsföring inom livsmedel och konsumentvaror. Hon har arbetat såväl med etablerade som nya marknader, kategorier och varumärken och hon har en omfattande internationell erfarenhet, som innefattar utveckling av innovativa strategier och genomförandet av marknadsförings-, kommunikations- och handlingsplaner.

”Jag är väldigt exalterad att ingå i ett nyskapande företag som Micvac. Jag ser stor potential i marknaden för färdiga måltider och ser mycket fram emot att hjälpa våra kunder att göra denna kategori till en attraktiv destination för sina konsumenter”, säger Malin Brodén i en kommentar.

Malin Brodén kommer närmast från Paulig Foods, där hon haft en tjänst som strategisk projektchef. Hon har också varit nordisk marknadschef för Paulig Foods.

”Malin Brodén är ett utmärkt tillskott till vårt ledarskapsteam, när vi nu fortsätter att skala upp vårt innovativa erbjudande. Med henne får vi en högkalibrerande marknadsledare som kan säkerställa att våra fördelar utnyttjas genom hela värdekedjan”, säger Micvacs VD Michael Bogdanski.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker