Malin blir ny marknadsdirektör i food tech-företaget Micvac

PUBLICERAD: 24 april 2019
UPPDATERAD: 25 januari

Malin Brodén är ny marknadsdirektör i svenska livsmedelsföretaget Micvac. Hon tillträder den 1 maj 2019.

Svenska food tech-företaget Micvac AB, med huvudsäte i Mölndal, har utsett Malin Brodén till ny marknadsdirektör i företaget från den 1 maj.

Micvac skriver i ett pressmeddelande att Malin Brodén har mer än 20 års erfarenhet av marknadsföring inom livsmedel och konsumentvaror. Hon har arbetat såväl med etablerade som nya marknader, kategorier och varumärken och hon har en omfattande internationell erfarenhet, som innefattar utveckling av innovativa strategier och genomförandet av marknadsförings-, kommunikations- och handlingsplaner.

”Jag är väldigt exalterad att ingå i ett nyskapande företag som Micvac. Jag ser stor potential i marknaden för färdiga måltider och ser mycket fram emot att hjälpa våra kunder att göra denna kategori till en attraktiv destination för sina konsumenter”, säger Malin Brodén i en kommentar.

Malin Brodén kommer närmast från Paulig Foods, där hon haft en tjänst som strategisk projektchef. Hon har också varit nordisk marknadschef för Paulig Foods.

”Malin Brodén är ett utmärkt tillskott till vårt ledarskapsteam, när vi nu fortsätter att skala upp vårt innovativa erbjudande. Med henne får vi en högkalibrerande marknadsledare som kan säkerställa att våra fördelar utnyttjas genom hela värdekedjan”, säger Micvacs VD Michael Bogdanski.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax