Hon blir ny marknadschef för Nordens största mässarrangör

PUBLICERAD: 9 september 2015
UPPDATERAD: 25 januari

Susanne Hallencreutz är ny marknadschef på Svenska Mässan Mässor och Möten AB. (Foto: Anna Sigvardsson)|”Susanne

Susanne Hallencreutz har rekryterats till en helt ny tjänst som marknadschef på Svenska Mässans dotterbolag Svenska Mässan Mässor och Möten AB.
Svenska Mässan Mässor och Möten AB är en av Nordens största och ledande arrangörer av mässor, events och konferenser med fokus på att skapa nya och bättre affärer genom personliga och gränsöverskridande möten. Nu förstärks Svenska Mässan ytterligare på marknadssidan genom rekryteringen av Susanne Hallencreutz.

”Susanne, som har en gedigen branscherfarenhet, kommer att bidra mycket både till utveckling och tillväxt av våra mässvarumärken och vår mötesplats”, säger Ulrika Liss-Daniels, VD på Svenska Mässan Mässor och Möten AB.

Susanne Hallencreutz har en lång erfarenhet inom mässor och konferenser och haft chefspositioner i flera mässbolag, senast i Artexis Easyfairs Nordic. Susanne tillträdde sin nya tjänst den 17 augusti.

”Min uppgift är att stötta och utveckla alla våra varumärken både var gäller innehåll och marknadsföring, säger Susanne. Utmaningen blir att ta steget in i den digitala eran. Det handlar om att utveckla mötesplatser, skapa unika upplevelser och därigenom öka resultatet för både utställare och besökare. All statistik och alla undersökningar visar att den nya tekniken har bidragit till att behovet att träffas ökar. Betydelsen av det personliga mötet har aldrig varit så stor som nu”, säger Susanne Hallencreutz.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax