Hon blir ny marknadschef för Nordens största mässarrangör

PUBLICERAD: 9 september 2015
UPPDATERAD: 25 januari

Susanne Hallencreutz är ny marknadschef på Svenska Mässan Mässor och Möten AB. (Foto: Anna Sigvardsson)|”Susanne

Susanne Hallencreutz har rekryterats till en helt ny tjänst som marknadschef på Svenska Mässans dotterbolag Svenska Mässan Mässor och Möten AB.
Svenska Mässan Mässor och Möten AB är en av Nordens största och ledande arrangörer av mässor, events och konferenser med fokus på att skapa nya och bättre affärer genom personliga och gränsöverskridande möten. Nu förstärks Svenska Mässan ytterligare på marknadssidan genom rekryteringen av Susanne Hallencreutz.

”Susanne, som har en gedigen branscherfarenhet, kommer att bidra mycket både till utveckling och tillväxt av våra mässvarumärken och vår mötesplats”, säger Ulrika Liss-Daniels, VD på Svenska Mässan Mässor och Möten AB.

Susanne Hallencreutz har en lång erfarenhet inom mässor och konferenser och haft chefspositioner i flera mässbolag, senast i Artexis Easyfairs Nordic. Susanne tillträdde sin nya tjänst den 17 augusti.

”Min uppgift är att stötta och utveckla alla våra varumärken både var gäller innehåll och marknadsföring, säger Susanne. Utmaningen blir att ta steget in i den digitala eran. Det handlar om att utveckla mötesplatser, skapa unika upplevelser och därigenom öka resultatet för både utställare och besökare. All statistik och alla undersökningar visar att den nya tekniken har bidragit till att behovet att träffas ökar. Betydelsen av det personliga mötet har aldrig varit så stor som nu”, säger Susanne Hallencreutz.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker