Hon är ny marknadschef på förpackningsbolaget Paxxo

PUBLICERAD: 16 oktober 2018
UPPDATERAD: 25 januari

”Jag ser verkligen fram emot att vara med på den här resan”, säger Christina Jellnor.
|”Med Christina får vi en stark ledare med lång internationell erfarenhet”, säger VD Henrik Péters.

Christina Jellnor blir ny försäljnings- och marknadschef på förpackningsföretaget Paxxo i Malmö. Hon kommer närmast från en roll som ansvarig för Atlas Copcos dotterbolag i Västafrika och har tidigare innehaft en lång rad internationella tjänster i svenska industriföretag.

Paxxo skriver iett pressmedelande att man fortsätter sin internationella expansion och därför har rekryterat en ny försäljnings- och marknadschef med gedigen internationell erfarenhet. Christina Jellnor har arbetat större dele av sin karriär utomlands i länder som Frankrike, Australien och USA. De senaste 10 åren har hon haft ledande roller inom Atlas Copco i Afrika.

”Med Christina får vi en stark ledare med lång internationell erfarenhet, som kan hjälpa oss att ta nästa steg internationellt. Vi bygger just nu ut vår produktionskapacitet i Malmö för att kunna öka våra produktionsvolymer, eftersom vi märker ett stort intresse för våra miljövänliga och kostnadseffektiva avfallslösningar”, säger Henrik Péters, VD för Paxxo.

Christina Jellnor får en viktig roll i att expandera verksamheten utomlands. Paxxo har ett försäljningskontor i USA och arbetar via certifierade partners på ett 40-tal marknader världen över. Den senaste tiden har bolaget fått in nya affärer i bland annat Australien och Nya Zeeland, som tros bli viktiga marknader framöver.

”Paxxo är en av Sveriges okända industrijuveler och jag ser verkligen fram emot att vara med på den här resan. Vi ligger helt rätt i tiden med en miljövänlig och innovativ produkt, som även gör arbetsdagen lite bättre för dem, som hanterar avfall”, säger Christina Jellnor.

Paxxos lösning bygger på ett ställ, som laddas med en säckkassett där 110 m säck packats ner. Med några enkla handgrepp byts säckarna på ett hygieniskt och miljövänligt sätt, när de är fulla. Principen påminner om att stoppa korv och gör att ingen onödig plast används. Upp till 70 procent plast kan sparas jämfört med traditionella säckar.

Paxxo, som grundades i Malmö 1980, har nyligen investerat 50 miljoner kronor i en utbyggnad av sin produktionsanläggning i Östra hamnen i Malmö (Läs HÄR).  Företaget förväntas i år nå över 1§00 miljoner kronor i försäljning, varav 70 procent på export.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Thorbjörn Sagerström på DS Smith Norden ser en positiv trend för industrin

Vi kontaktade Thorbjörn Sagerström, vd på DS Smith i Norden och dessutom ordförande i Grafiska Föreningen, för att få hans synpunkt på läget för wellpapp- och kartongbranschen och för hans eget företag.
DSsmith1-1024x683-1x

Ny undersökning visar att svenskar är splittrade kring plastpåseskatten

Åsikterna om att plastpåseskatten försvinner är minst sagt splittrade, och över hälften av alla svenskar tycker det är viktigt att användningen av plastpåsar fortsätter att minska. Det visar en ny Novusundersökning som Håll Sverige Rent låtit göra.
dreamstime_7756854x

Tidningen Packnews fyller 90 år!

I år fyller tidningen Packnews 90 år. En anmärkningsvärd ålder på en branschtidning, men en ålder som inte på något sätt avspeglas i kvaliten, tidningen är starkare och fräschare än någonsin. Här ger tidningens chefredaktör, Bo Wallteg, en kort bakgrund till de nittio åren.
Packnews-1_24-mailchimp-header-2

Transparent förpackning ger enklare återvinning

Som ett led i arbetet med att minska klimatavtrycket har isoleringproducenten Rockwool förändrat förpackningarna. Något som ökar återvinningsmöjligheterna med 85  procent enligt företaget.
ROCKWOOL förpackning