Han är ny Stora Enso-chef för varumärken och kommunikation

PUBLICERAD: 26 november 2021
UPPDATERAD: 25 januari

René Hansen är ny Head of Brand and Communications i Stora Enso. (Bild pressbild)

Stora Enso har utsett René Hansen till sin nya varumärkes- och kommunikationschef och till medlem i koncernens ledningsgrupp. Han tillträder sin nya post i februari 2022 och kommer att vara placerad i Stockholm.

Stora Enso skriver i ett pressmeddelande att René Hansen är norsk medborgare och kommer till Stora Enso närmast från Yara International, ett världsledande företag inom gödselmedel, där han innehaft positionen som Vice President Head of Brand Management. Tidigare har René Hansen haft flera roller inom global marknadsföring och varumärkesansvar på företag som TOMRA Systems, Zound Industries och Burton Snowboards.

”Det känns spännande att börja på Stora Enso. Deras banbrytande satsningar på förnybara material visar på vad världen behöver för att kunna bekämpa klimatförändringen och vända utvecklingen. Genom Stora Ensos ambitiösa hållbarhetsagenda, vars mål är att bidra positivt till klimatet, är företaget perfekt positionerat i den cirkulära bioekonomin. Jag är redo att ta mig an utmaningen att utveckla, lansera och främja miljövänliga produkter, som bidrar till en mer hållbar framtid”, säger René Hansen.

René Hansen, som har en kandidatexamen i kommunikation och marknadsföring, har mer än 18 års erfarenhet av ledande uppdrag inom utveckling och integration av företagsmarknadsföring, varumärke, design och medarbetarengagemang för genomgripande företagskommunikation.

”Jag är mycket glad över att få välkomna René Hansen till Stora Enso och till vår ledningsgrupp. Renés långa erfarenhet inom strategisk varumärkesutveckling kommer att snabba på vår fortsatta transformation mot att bli företaget för förnybara material och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med honom för att lyfta vår kommunikation och vårt varumärke till nästa nivå”, säger Annica Bresky, Stora Ensos VD och koncernchef.

René Hansen efterträder Ulrika Lilja, som lämnat sin tjänst marknads- och kommunikationsdirektör för en befattning som marknadschef i affärsbanken SEB (Läs HÄR).

Läs vidare

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Tingstad Group köper Converflex i Örnsköldsvik

Tingstad Group fortsätter växa via uppköp. Nyss var det OptiPack i Sunne, nu har man köpt Converflex i Örnsköldsvik.
Paul-Jigbergx

Senaste nytt

Oroliga tider skrämmer inte FrontPac

FrontPac räds inte de svåra tiderna. Ett bra bevis är investeringen i en ny offsetpress från KBA.
Jesper och Martin

Grönt ljus för att göra gröna salladsskålar ännu grönare

Picadeli känner att deras salladskoncept blir ännu grönare via appen Bower. Nu finns möjlighet att panta 20 miljoner skålar årligen.
bower_phone

Packnews i ny kostym efter samgående med AGI Media

Packnews har bytt kostym efter mer än 15 år som nyhetsförmedlare till förpackningsindustrins värdekedja. Nu blir vi ännu bättre!
Kostym

Plastpåseskatten blev en kul sak men är på allvar

När TV-programmet Svenska Nyheter hade nypremiär häromdagen fick den märkliga plastpåseskatten mycket utrymme.
messiah