Förpackningsprofil tillbaka i branschen efter Atlantenseglats!

PUBLICERAD: 9 januari 2017
UPPDATERAD: 25 januari

”Vi ska investera för runt 50 miljoner kronor de kommande tre åren”

Henk Vennenman, som lämnade posten som marknadsdirektör på Smurfit Kappa Sverige förra året är nu tillbaka i förpackningsindustrin. Han började i dagarna på Antpac i Malmö, där han får ansvar för marknad och affärsutveckling. 
”Efter att ha varit ifrån branschen i drygt ett halvt år, då jag bland annat passat på att segla över Atlanten!, ser jag nu fram emot de nya utmaningarna”, säger Henk Venneman till packnews/nord emballage.

Förutom att ansvara för marknads och affärsutveckling i Antpac, har Henk Venneman även gått in som delägare i företaget.

”Vi ökar nu tempot och planerar för omfattande investeringar på runt 50 miljoner kronor under de kommande tre åren, avslöjar han.

Antpac tillverkar offsettryckta wellpappförpackningar och företaget har bland annat mångårig erfarenhet av att  designa och tillverka vinförpackningar.

”Antpac är ett spännande företag i starkt utveckling. Fjolåret blev ett rekordår, både vad gäller omsättning och vinst, och i år firar vi 10-års jubileum i februari”, berättar Henk Venneman.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432