”Förpackningsnörden” Jim ny försäljningschef på Tectubes

PUBLICERAD: 17 juni 2020
UPPDATERAD: 25 januari

”Förpackningsnörden” Jim Johannesson är ny försäljningschef hos tubtillverkaren Emballator Tectubes. (Bild Herenco)

Tubtillverkaren Emballator Tectubes har anställt en ny försäljningschef. Han heter Jim Johannesson och betecknas i ett pressmeddelande som en riktig ”tryck- och förpackningsnörd”.

Emballator-gruppens huvudägare Herenco skriver i ett pressmeddelande att om det är någon som kan tryck och förpackningar, så är det Jim Johannesson.

Den nye försäljningschefen är uppfostrad i den grafiska branschen och har i mer än 20 år arbetat med alla typer av traditionella tryck och trycksaker för stora tryckerikoncerner som Taberg Media Group och Elanders och i positioner som projektledare, försäljningschef, planerings- och produktionschef. År 2013 tog han steget över till förpackningsbranschen med fokus på wellpapp och var bland annat VD för två dotterbolag inom Smurfit Kappa-koncernen.

Närmast kommer Jim Johannesson från en tjänst som försäljningschef på Kartongbolaget i Helsingborg AB.

”Jag sökte mig till Tectubes eftersom man producerar så vansinnigt spännande och kundunika förpackningar med starkt fokus på tryck. Företaget har förtroende från många stora varumärken och det ska bli fantastiskt roligt att få hjälpa både nya och etablerade kunder att växa”, kommenterar Jim Johannesson.

Senaste nytt

Prishöjningar på wellpapp enligt PackIndx

De större tillverkarna av wellpapp i Sverige som DS Smith, Smurfit Westrock och Stora Enso har aviserat om prisökningar på 4,7 till 6,9 procent senaste månaderna enligt PackIndx.
Packindx-Packnews-900x600

Robotfactory visade automatiskt skärsystem på ett Zünd D3-skärbord

Under den nyligen avslutade  mässan Fespa i Berlin visade Robotfactory sitt automatiserade skärsystem med två ABB-industrirobotar i samarbete med ett industriellt Zünd D3-skärbord.
robot_01

Labelexpo Europe utökas med teknik för falskartongtillverkning

Det är inte ovanligt att etikettproducenter även tillverkar falskartong i lite mindre storlekar i sina pressar. Detta återspeglas nu på årets Labelexpo Europe som utökas till att omfatta teknik för falskartong.
lsbel

Novusundersökning visar att många har problem med svåröppnade förpackningar

När det krävs vassa verktyg eller hjälp för att öppna en medicinburk eller livsmedelsförpackning är något fel. För många reumatiker är detta vardag – men en ny undersökning från Novus visar att problemen med svåröppnade förpackningar är utbredda i hela befolkningen. Det kommer kanske inte som en nyhet för oss i branschen? Öppningsbarhet har ju diskuterats sedan 1960-talet.
uk-enkat-utvaldx

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX