Förpackningsexperter samlas till Top Packaging Summit 2021

PUBLICERAD: 19 november 2021
UPPDATERAD: 25 januari

Onsdagen den 24 november är det dags för Top Packaging Summit 2021 by Packbridge. Liksom i fjol blir årets konferens ett digitalt event.|Moderator för rundabordsdiskussionen blir Johan Wester, välkänd från TV och andra media. (Bild pressbild)|Teresa Ewing, moderator. (Bild pressbild)

Den 24 november är det dags för förpackningsprofessionella att under sloganen ”People, Planet, Purpose” samlas för diskussioner och mingel på förpackningskonferensen Top Packaging Summit, som liksom i fjol blir ett digitalt event.

Arrangören Packbridge uppger att årets konferens syftar till att leverera kunskaper, som kan hjälpa förpackningsindustrin att förbli relevant och bygga styrka inför en framtid, som är full av såväl hög efterfrågan som osäkerhet.

Inspirerad av förra årets framgång och med tanke på fortsättningen av de resebegränsningar, som fortfarande råder på många håll, kommer Top Packaging Summit 2021 att hållas digitalt. Packbridge hoppas att detta kommer att skapa en möjlighet att få driftiga personer från hela värdekedjan att ansluta sig från vilken plats som helst i världen, vilket möjliggör verkligt globala nätverk och diskussioner.

Johan Wester, moderator. (Bild pressbild)

Årets Top Packaging Summit kommer att bestå av tre delar: rundabordsdiskussion, keynotes från förpackningsbranschen och digitalt mingel.

Rundabordsdiskussionen kommer att lyfta betydelsen av ”Resilience – Transparency – Cooperation” och hur vi kan tänka om och transformera värdekedjan. Moderator för rundabordsdiskussionen blir Johan Wester, grundare och kreativ chef för idéverkstaden Skånemotor och välkänd från en rad olika TV-program och framträdanden. Rundabordstalare blir Anni Loukaskorpi, S Group, Arba Kokalari, Europaparlamentet, Erik Månsson, Innoscentia, Liselott Lading, Stratiteq och Rajni Hatti-Kaul, Lunds universitet.

Teresa Ewing, moderator. (Bild pressbild)

Den andra delen av konferensen – keynotes från branschen – kommer att ge en djupare inblick i dagens verklighet i förpackningsbranschen och dess möjligheter att anpassa sig. Moderator här blir Teresa Ewing, som är expert på förpackningslösningar hos IKEA och keynote-talare blir Annica Eldh, H&M, Florian Constabel, Wipak, Jean-Francois RocheGraphic Packaging International, Lina Andreasson, Smurfit Kappa, Maria Hagström Blomqvist, Systembolaget och Stefan Casey, Nestlé.

Sist men inte minst finns på agendan en interaktiv digital mingelupplevelse, som kommer att bjuda in deltagarna att delta i såväl privata som gruppsamtal med konferensens talare och andra deltagare.

Mer info, program, anmälan, registrering, etc finns HÄR.

———————————————-
Sponsorer till Top Packaging Summit 2021 är: Afry, Ecol Studio, Multivac, Mars Wrigley, Returpack, Scanfill, Skanem och Smurfit Kappa.
Konferensen stöds av Region Skåne och nord emballage/Packnews.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker