Finduschefen Katarina Tell ny VD för Cloetta Sverige

PUBLICERAD: 16 januari 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Katarina Tell

Katarina Tell blir ny VD för Cloetta Sverige. Hon efterträder Lars Påhlson, som förra året meddelade att han hade för avsikt att gå i pension under 2018. Katarina Tell kommer att rapportera till Cloettas koncern-VD Henri de Sauvage-Nolting och kommer att ingå i koncernledningen. Hon kommer att tillträda tjänsten senast den 1 augusti 2018.

Katarina Tell är för närvarande VD för Findus Sverige – en post som hon tillträdde så sent som i fjol somras (Läs HÄR). Hon har tidigare arbetat både för Kraft Heinz och Findus, bland annat som VD för Kraft Heinz Norden och Östeuropa, som säljchef vid Kraft Heinz Sverige och som utvecklingschef vid Findus. Katarina Tell är född 1970.

”Katarina Tell har en gedigen och väl dokumenterad erfarenhet från branschen med snabbrörliga konsumentvaror. Hon är en erfaren ledare och känner den svenska detaljhandeln mycket väl. Cloetta Sverige är bolagets största marknad och efter förvärvet av Candyking (Karamellkungen) har betydelsen ökat ytterligare”, säger Henri de Sauvage-Nolting.

Samtidigt har Cloetta utsett Michiel Havermans till Senior Vice President Cloetta International. Han kommer att ansvara för Cloettas exportmarknader, inklusive Storbritannien och kommer att rapportera till Henri de Sauvage-Nolting, samt ingå i koncernledningen. Michiel Havermans tillträder tjänsten den 1 mars 2018.

”Michiel Havermans har en gedigen och väl dokumenterad erfarenhet från att leda och utveckla internationell exportverksamhet inom konfektyrbranschen, inklusive att leda verksamhet i Storbritannien”, säger Henri de Sauvage-Nolting.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432