Finduschefen Katarina Tell ny VD för Cloetta Sverige

PUBLICERAD: 16 januari 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Katarina Tell

Katarina Tell blir ny VD för Cloetta Sverige. Hon efterträder Lars Påhlson, som förra året meddelade att han hade för avsikt att gå i pension under 2018. Katarina Tell kommer att rapportera till Cloettas koncern-VD Henri de Sauvage-Nolting och kommer att ingå i koncernledningen. Hon kommer att tillträda tjänsten senast den 1 augusti 2018.

Katarina Tell är för närvarande VD för Findus Sverige – en post som hon tillträdde så sent som i fjol somras (Läs HÄR). Hon har tidigare arbetat både för Kraft Heinz och Findus, bland annat som VD för Kraft Heinz Norden och Östeuropa, som säljchef vid Kraft Heinz Sverige och som utvecklingschef vid Findus. Katarina Tell är född 1970.

”Katarina Tell har en gedigen och väl dokumenterad erfarenhet från branschen med snabbrörliga konsumentvaror. Hon är en erfaren ledare och känner den svenska detaljhandeln mycket väl. Cloetta Sverige är bolagets största marknad och efter förvärvet av Candyking (Karamellkungen) har betydelsen ökat ytterligare”, säger Henri de Sauvage-Nolting.

Samtidigt har Cloetta utsett Michiel Havermans till Senior Vice President Cloetta International. Han kommer att ansvara för Cloettas exportmarknader, inklusive Storbritannien och kommer att rapportera till Henri de Sauvage-Nolting, samt ingå i koncernledningen. Michiel Havermans tillträder tjänsten den 1 mars 2018.

”Michiel Havermans har en gedigen och väl dokumenterad erfarenhet från att leda och utveckla internationell exportverksamhet inom konfektyrbranschen, inklusive att leda verksamhet i Storbritannien”, säger Henri de Sauvage-Nolting.

 

 

Senaste nytt

E-type bakom årets Pantameralåt – Panta King är här!

E-type är artisten bakom årets Pantameralåt som släpps idag den 17 april.  Med en riktig eurodance-dänga, ”Panta King”, tar han plats i raden av artister som tidigare satt sin prägel på den traditionsrika låten, bland annat De Vet Du, Linda Pira, Kaliffa, Rolandz och Hooja.
E-type

BVD Stockholm vann Guldägg för nytt förpackningssystem till varumärket AEG

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG. Utmaningen låg i att skapa en ett designuttryck som både förmedlar en tydlig premiumkänsla på en brun kartongförpackning och samtidigt harmonisera med AEG:s visuella identitet.
guldagget

Recoma dubblar återvinningskapaciteten via 300 000 euro från Tetra Pak

Recoma, ett svenskt företag som tillverkar byggskivor av återvunnet material som dryckeskartonger, utökar nu verksamheten med en andra produktionslinje. Med stöd från Tetra Pak ökar företaget sin produktionskapacitet och effektiviserar användningen av material i tillverkningen.
recoma

Senaste numret av Packnews systertidning Sign&Print nu på marknaden

Packnews systertidning Sign&Print nummer 580 finns nu på marknaden! Den nya tidningen innehåller bland annat en guide till Fespamässan i Berlin i maj.
SignPrintx

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX