Finduschefen Katarina Tell ny VD för Cloetta Sverige

PUBLICERAD: 16 januari 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Katarina Tell

Katarina Tell blir ny VD för Cloetta Sverige. Hon efterträder Lars Påhlson, som förra året meddelade att han hade för avsikt att gå i pension under 2018. Katarina Tell kommer att rapportera till Cloettas koncern-VD Henri de Sauvage-Nolting och kommer att ingå i koncernledningen. Hon kommer att tillträda tjänsten senast den 1 augusti 2018.

Katarina Tell är för närvarande VD för Findus Sverige – en post som hon tillträdde så sent som i fjol somras (Läs HÄR). Hon har tidigare arbetat både för Kraft Heinz och Findus, bland annat som VD för Kraft Heinz Norden och Östeuropa, som säljchef vid Kraft Heinz Sverige och som utvecklingschef vid Findus. Katarina Tell är född 1970.

”Katarina Tell har en gedigen och väl dokumenterad erfarenhet från branschen med snabbrörliga konsumentvaror. Hon är en erfaren ledare och känner den svenska detaljhandeln mycket väl. Cloetta Sverige är bolagets största marknad och efter förvärvet av Candyking (Karamellkungen) har betydelsen ökat ytterligare”, säger Henri de Sauvage-Nolting.

Samtidigt har Cloetta utsett Michiel Havermans till Senior Vice President Cloetta International. Han kommer att ansvara för Cloettas exportmarknader, inklusive Storbritannien och kommer att rapportera till Henri de Sauvage-Nolting, samt ingå i koncernledningen. Michiel Havermans tillträder tjänsten den 1 mars 2018.

”Michiel Havermans har en gedigen och väl dokumenterad erfarenhet från att leda och utveckla internationell exportverksamhet inom konfektyrbranschen, inklusive att leda verksamhet i Storbritannien”, säger Henri de Sauvage-Nolting.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker