Faller Packaging växer med köp av specialist på bipacksedlar

PUBLICERAD: 12 december 2019
UPPDATERAD: 25 januari

Med förvärvet av ungerska Pharma Print får Faller Packaging en specialist på produktion av bipackseldar till läkemedelsförpackningar. (Genrebild)|Personal från Faller Packaging och Pharma Print firar affären. Från vänster: Michael Faller, Faller Packaging, János Karancsi, Lila Karancsi och Erika Karancsi, Pharma Print, Marcus Szukalski och Tilmann Wild, Faller Packaging. (Bild Faller Packaging)

Tyska Faller Packaging, specialist på läkemedelsförpackningar har tagit över ungerska företaget Pharma Print Kft, med säte i Debrecen. Pharma Print producerar sedan många år bipacksedlar till förpackningar inom läkemedelsbranschen och vårdsektorn.

Faller Packaging, som nyligen bytt namn från August Faller, skriver i ett pressmeddelande att med övertagandet av det ungerska biolaget fortsätter Faller Packaging att utöka sitt omfattande nätverk av produktionsplatser runt om i Europa.

Personal från Faller Packaging och Pharma Print firar affären. Från vänster: Michael Faller, Faller Packaging, János Karancsi, Lila Karancsi och Erika Karancsi, Pharma Print, Marcus Szukalski och Tilmann Wild, Faller Packaging. (Bild Faller Packaging)

Pharma Print har 70 medarbetare och förser den östeuropeiska och internationella marknaden med bipacksedlar till läkemedelsprodukter.

”Vår ledningsgrupp tittade under flera månader närmare på Pharma Print och vi blev imponerade av kvaliteten, de lovande utvecklingsmöjligheterna och de stora likheterna i företagskultur. Därför är vi glada över att hälsa nyförvärvet välkommen till Faller Packaging”, berättar Faller Packagings VD Michael Faller.

I och med övertaget omfattar Faller Packagings europeiska nätverk nu åtta produktionsanläggningar, vilka täcker hela värdekedjan för tillverkning av läkemedelsförpackningar.

”Pharma Print spetsar vår kompetens och kapacitet vad gäller bipacksedlar och bidrar till att vi snart kan hjälpa våra kunder ännu snabbare, tillförlitligare och mer heltäckande”, avslutar Michael Faller.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax