Falkeskogs personal tar plats på de nya förpackningarna

PUBLICERAD: 25 februari 2019
UPPDATERAD: 25 januari

Falkeskogs förpackningar i form av plastburkar och -hinkar har fått mer transparent design och stiliserade bilder av delar av företagets personal med budskapet "Vi står för innehållet".|Falkeskogs sillsortiment med de ny förpackningarna.
|Den nya förpackningsdesignen är mer transparent och ger konsumenten större möjlighet att se mer av innehållet. I bakgrunden Falkeskogs gamla ”sillburk”.

Fiskdelikatessleverantören Falkeskog lanserar ett nytt koncept där delar av personalen avbildas på de transparenta plastförpackningarna och tillsammans lyfter fram budskapet ”Vi står för innehållet”. 

Falkeskog skriver i ett pressmeddelande att den nya förpackningsdesignen är ett sätt för företaget att visa upp innehållet på ett ärligt och transparent sätt. Inte minst vad gäller råvarorna, som är förädlade i de två lokala rökerierna i Nogersund och Hällevik.

På flera av förpackningarna syns dessutom stora delar av personalen. Syftet är att visa att Falkeskog, tillsammans med sina medarbetare, står för innehållet. Att Falkeskog ”står för innehållet” handlar också om att sortimentet präglas av fem generationers kunskap, erfarenhet och att produkterna håller hög kvalitet.

”Med det sagt betyder det inte att vi är felfria. Däremot kommer vi aldrig att dölja hur vi arbetar, var våra råvaror kommer ifrån eller vad våra produkter innehåller”, säger Falkeskogs VD Karl Vilhelm Beckman, som själv finns avbildad på förpackningarna. 

Bakom Falkeskogs nya förpacknings- och marknadsföringskoncept står reklam- och designbyrån Anna och Anna i Sölvesborg.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Har Lessebo Paper hittat årets sommarhit?

Frågan vi väl alla gått och grunnat på är väl hur ett papper låter, en fråga som nu äntligen ett svar tack vare Lessebo Paper som tagit ett djärvt steg bortom det visuella genom att utforska denna något udda fråga. Resultatet är Lessebo Paper Player – en spelare som förvandlar papperets tysta elegans till en fascinerande ljudupplevelse.
01_Hero_Lessebo Texture_Close-up paper texture Morocco_Photo by Carl Anderx

Grathwol vill vinna Packnorth Award 2024 med en monomaterialbaserad PET-burk

Det danska företaget Grathwol konstaterar att man är först i världen med att kunna tillverka ett lock av PET till en burk av samma material. Det kan verka som att det borde vara enkelt, men det finns flera problem. Genom att man löst detta kan man nu erbjuda en monomateriallösning som underlättar återvinning. Naturligtvis vill man vinna ett pris i Packnorth Award 2024.
Påsk

Dags för branschen att sponsra framtidens medarbetare – Åke Sahlins Stipendiefond behöver fyllas på

Den har varit ett faktum i förpackningsbranschen i snart femtio år men samtidigt varit ganska anonym. Åke Sahlins Stipendiefond har genom åren hjälpt förpackningsstuderande ekonomiskt. Nu börjar kapitalet bli magert, det är dags för branschen att bidra med lite stöd till fonden!
Giltiga sedlarx

Du missar väl inte Packnorth Award 2024?

Bidragen till Packnews Award kommer nu in till Packnews i tät följd. Det är fjärde gången tävlingen arrangeras och i år är prisutdelningen tillbaka på Scanpack. Årets tävling bjuder på nyheter.
PNA-head-240627x