Falkeskogs personal tar plats på de nya förpackningarna

PUBLICERAD: 25 februari 2019
UPPDATERAD: 25 januari

Falkeskogs förpackningar i form av plastburkar och -hinkar har fått mer transparent design och stiliserade bilder av delar av företagets personal med budskapet "Vi står för innehållet".|Falkeskogs sillsortiment med de ny förpackningarna.
|Den nya förpackningsdesignen är mer transparent och ger konsumenten större möjlighet att se mer av innehållet. I bakgrunden Falkeskogs gamla ”sillburk”.

Fiskdelikatessleverantören Falkeskog lanserar ett nytt koncept där delar av personalen avbildas på de transparenta plastförpackningarna och tillsammans lyfter fram budskapet ”Vi står för innehållet”. 

Falkeskog skriver i ett pressmeddelande att den nya förpackningsdesignen är ett sätt för företaget att visa upp innehållet på ett ärligt och transparent sätt. Inte minst vad gäller råvarorna, som är förädlade i de två lokala rökerierna i Nogersund och Hällevik.

På flera av förpackningarna syns dessutom stora delar av personalen. Syftet är att visa att Falkeskog, tillsammans med sina medarbetare, står för innehållet. Att Falkeskog ”står för innehållet” handlar också om att sortimentet präglas av fem generationers kunskap, erfarenhet och att produkterna håller hög kvalitet.

”Med det sagt betyder det inte att vi är felfria. Däremot kommer vi aldrig att dölja hur vi arbetar, var våra råvaror kommer ifrån eller vad våra produkter innehåller”, säger Falkeskogs VD Karl Vilhelm Beckman, som själv finns avbildad på förpackningarna. 

Bakom Falkeskogs nya förpacknings- och marknadsföringskoncept står reklam- och designbyrån Anna och Anna i Sölvesborg.

 

 

Senaste nytt

Lekfullt och kaxigt när Bubs rebrandar

Det virala godisvarumärket Bubs gör om sin identitet. Den nya grafiska profilen innefattar en helt omarbetad logga som ska stärka varumärket och dess igenkänning, samt nya färgskalor, typsnitt och en speciellt framtagen merch-kollektion. Identiteten är utvecklad i samarbete med byrån Super Tuesday, som fokuserat på att lyfta fram det som blivit synonymt med varumärket i en lekfull skepnad.
BUBS_37x
Lekfullt och kaxigt när Bubs rebrandar

PulPac och Future Materials inleder strategiskt samarbete

PulPac, som utvecklar teknik för torrformning av fiber, och Future Materials Sweden, ett svenskt innovationsbolag med lång erfarenhet från formsprutning och verktygstillverkning, inleder ett strategiskt samarbete. Målet är att tillsammans driva på omställningen från plast till fiberbaserade förpackningar i nya applikationer och marknadssegment.
Pulpac
PulPac och Future Materials inleder strategiskt samarbete

Misstänksamhet mot gurkan utan plast hos konsumenterna

Det har skrivits mycket om Saveggys teknik med att spraya gurkor med raps- och havreolja, en teknik som gör att man kan undvika plast på gurkor i syfte att förlänga hållbarheten. När nu de första gurkorna kommit ut på en testmarknad har det visat sig finnas en misstänksamhet hos konsumenterna.
Gurka-Saveggy-Odlarna_D
Misstänksamhet mot gurkan utan plast hos konsumenterna

Tetra Pak banar vägen för användning av AI i livsmedelsindustrin

Tetra Paks nya Factory OS ger livsmedels- och dryckesproducenter en samlad driftöversikt i realtid och omvandlar data till handlingsbara insikter för att öka effektiviteten, minska svinnet och utnyttja potentialen i AI.
Tetra-Pak-Factory-OS_foto1
Tetra Pak banar vägen för användning av AI i livsmedelsindustrin

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx
Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx
Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx
Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX
Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback