Elopaks Pure Pak lanseras på den japanska marknaden

PUBLICERAD: 1 juni 2016
UPPDATERAD: 25 januari

På Elopaks huvudkontor i Norge bekräftar Elopaks VD och koncernchef Niels Petter Wright

Japanska Nippon Paper Industries Co., Ltd. har upprättat ett licensavtal med norska Elopak AS, som innebär att Nippon Paper ska tillverka och lansera Elopaks Pure Pak-förpackningar på den japanska marknaden.
Avtalet omfattar produktion av vätskekartongkonceptet Pure-Pak® Classic med Curve® -funktion och kartongförpackningarna under varumärket Pure-Pak® Sense. Dessa förpackningar är välbekanta i Europa, där de används till högförädlade produkter som mjölkdrycker , läskedrycker och funktionella drycker.

Nippon Paper Industries har tillverkat och marknadsfört gaveltoppsförpackningar sedan 1965 och är Japans ledande företag på området. Företagets gaveltoppsförpackningar marknadsförs under varumärket ”NP-PAK”. 

Med hjälp av Elopaks Pure Pak-utbud, kombinerat med olika förslutningsalternativ, räknar Nippon Paper Industries med att tillmötesgå konsumenternas ökade krav på förbättrad funktionalitet och därmed stärka sin position på den inhemska marknaden.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Nya livsmedelsförpackningar från Plus Pack med åttiofem procent återvunnet material

Danska Plus Pack lanserar nu Cubus, ett cirkulärt och återvinningsbart livsmedelsförpackningssortiment som erbjuder flexibla förslutningsalternativ. Den nya serien förpackningar är återvinningsbara och effektiva för kalla måltider och snacks som frukt, nötter, sallader, tapas och yoghurt.
Cubus fælles_edit2x

Grafiska Företagen accepterar löneökningar på 7,7 procent i en tre årsperiod

Grafiska Företagen acceptera de opartiska ordförandens (Opo) förslag på ett treårigt avtal med löneökningar på sammanlagt 7,7 procent, skriver de i ett pressmeddelande den 21 mars. Samtidigt anser de att nivån är problematisk för en del företag men bedöms kunna fungera för den grafiska branschen i stort.
Grafiskax

Pack-IT fokuserade på förpackningar som verktyg för att vinna kunder

Medan butikshyllorna tävlar om din uppmärksamhet utkämpas en intensiv innovationsstrid bakom kulisserna. Den 11 mars samlade Canon förpackningsindustrin för ett seminarium där framtiden för förpackningar, butiksdisplayer och hållbara lösningar stod i fokus.
Canonx

Sverige pantade över 2,8 miljarder burkar och flaskor 2024

Antalet pantade förpackningar i Sverige har ökat med nära 6 procent under 2024, till över 2,8 miljarder flaskor och burkar, eller 271 per person. Det visar nysläppta siffror från Returpack/Pantamera.
Pantamera Express - Returpack, Norrköping. Fotograf Ristenstrand 2024