Ecolean stärker närvaron i Asien med nytt kontor i Japan

PUBLICERAD: 22 oktober 2015
UPPDATERAD: 25 januari

Johnny Sajland är chef för Ecolean Kina och Japan.

Helsingborgsbaserade förpackningstillverkaren Ecolean fortsätter sin globala expansion och ger sig nu in på den dynamiska japanska marknaden genom att öppna ett nytt kontor i Japans huvudstad Tokyo.
”Den japanska marknaden med sin ökande efterfrågan på lätta och bekväma förpackningslösningar passar perfekt för Ecoleans innovativa lösningar med flexibla ståpåsar för kylda och rumstempererade produkter”, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Den japanska marknaden blir ännu ett strategiskt viktigt steg i Ecolenas globala expansion, som nu uppgår till kommersiell verksamhet i mer än 30 länder runt om i världen. Japan ligger i många avseenden i spetsen, när det gäller förpackningsutveckling och de japanska konsumenterna sätter ofta trender, som övriga marknader följer.

”Den japanska marknaden ligger i framkant vad gäller förpackningsinnovationer och både producenter och konsumenter är mycket snabba att testa nya erbjudanden. Ökad efterfrågan på lösningar med låg miljöpåverkan, som vi erbjuder, gör Japan till en mycket lovande marknad för oss”, säger Peter L. Nilsson, VD för Ecolean Group.

Ecoleans nya kontor i Japan är beläget i den pulserande stadsdelen Minato i centrala Tokyo.

”Vi har redan upplevt ett betydande intresse från japanska företag och alla reagerar positivt på Ecoelans unika kombination av miljöfördelar, användarvänlighet och stark närvaro på butikshyllorna. Japanska konsumenter är dessutom vana vid ståpåsar, vilket ytterligare ökar vår attraktionskraft på den japanska marknaden”, säger Johnny Sajland, chef för Ecolean Kina och Japan.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax