Ecolean stärker närvaron i Asien med nytt kontor i Japan

PUBLICERAD: 22 oktober 2015
UPPDATERAD: 25 januari

Johnny Sajland är chef för Ecolean Kina och Japan.

Helsingborgsbaserade förpackningstillverkaren Ecolean fortsätter sin globala expansion och ger sig nu in på den dynamiska japanska marknaden genom att öppna ett nytt kontor i Japans huvudstad Tokyo.
”Den japanska marknaden med sin ökande efterfrågan på lätta och bekväma förpackningslösningar passar perfekt för Ecoleans innovativa lösningar med flexibla ståpåsar för kylda och rumstempererade produkter”, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Den japanska marknaden blir ännu ett strategiskt viktigt steg i Ecolenas globala expansion, som nu uppgår till kommersiell verksamhet i mer än 30 länder runt om i världen. Japan ligger i många avseenden i spetsen, när det gäller förpackningsutveckling och de japanska konsumenterna sätter ofta trender, som övriga marknader följer.

”Den japanska marknaden ligger i framkant vad gäller förpackningsinnovationer och både producenter och konsumenter är mycket snabba att testa nya erbjudanden. Ökad efterfrågan på lösningar med låg miljöpåverkan, som vi erbjuder, gör Japan till en mycket lovande marknad för oss”, säger Peter L. Nilsson, VD för Ecolean Group.

Ecoleans nya kontor i Japan är beläget i den pulserande stadsdelen Minato i centrala Tokyo.

”Vi har redan upplevt ett betydande intresse från japanska företag och alla reagerar positivt på Ecoelans unika kombination av miljöfördelar, användarvänlighet och stark närvaro på butikshyllorna. Japanska konsumenter är dessutom vana vid ståpåsar, vilket ytterligare ökar vår attraktionskraft på den japanska marknaden”, säger Johnny Sajland, chef för Ecolean Kina och Japan.

 

 

Läs vidare

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Tingstad Group köper Converflex i Örnsköldsvik

Tingstad Group fortsätter växa via uppköp. Nyss var det OptiPack i Sunne, nu har man köpt Converflex i Örnsköldsvik.
Paul-Jigbergx

Senaste nytt

Oroliga tider skrämmer inte FrontPac

FrontPac räds inte de svåra tiderna. Ett bra bevis är investeringen i en ny offsetpress från KBA.
Jesper och Martin

Grönt ljus för att göra gröna salladsskålar ännu grönare

Picadeli känner att deras salladskoncept blir ännu grönare via appen Bower. Nu finns möjlighet att panta 20 miljoner skålar årligen.
bower_phone

Packnews i ny kostym efter samgående med AGI Media

Packnews har bytt kostym efter mer än 15 år som nyhetsförmedlare till förpackningsindustrins värdekedja. Nu blir vi ännu bättre!
Kostym

Plastpåseskatten blev en kul sak men är på allvar

När TV-programmet Svenska Nyheter hade nypremiär häromdagen fick den märkliga plastpåseskatten mycket utrymme.
messiah