Ecolean lanserar Air Aseptic med minivolymen 125 ml

PUBLICERAD: 9 augusti 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Ecoleans nya miniförpackning i Air Aseptic-serien lanseras först i Pakistan av mejeriföretaget Fauji Foods.

Helsingborgsbaserade Ecolean lanserar nu sin populära förpackning Ecolean Air Aseptic i minivolymen 125 ml. Lanseringen sker globalt och först ut att använda förpackningen blir det pakistanska mejeriföretaget Fauji Foods Ltd.
Ecolean och Fauji Foods träffade i fjol ett omfattande samarbetsavtal och tidigare i år resulterade avtalet i att merparten av Fauji Foods flytande mejeriprodukter nu förpackas i olika Ecolean-förpackningar. Lanseringen av  den nya miniförpackningen från Ecolean i de pakistanska butikshyllorna innebär en ytterligare utvidgning av samarbetet mellan de två parterna.

I ett första skede kommer Fauji Foods att förpacka produkter inom det populära varumärket Dostea och snart därefter kommer företagets UHT-produkter inom varumärket Nurpur att packas i den nya förpackningsstorleken.

”Den nya och mindre 125-millilitersförpackningen är precis rätt storlek för daglig konsumtion och den passar våra konsumenter perfekt. Och som andra Ecolean-förpackningar är den användarvänlig och lätt att känna igen på hyllan”, säger Aamir Khawas, marknads- och försäljningschef hos Fauji Foods.

Den nya Ecolean Air Aseptic-förpackningen på 125 ml kommer att finnas med eller utan medföljande sugrör.

”Trenden med mindre, enportionsförpackningar fortsätter att växa globalt och med lanseringen av vår nya, mindre förpackningsstorlek följer vi den trenden. Vi är också mycket glada över att kunna lansera den nya förpackningen tillsammans med Fauji Foods, som verkar på en av världens mest dynamiska mejerimarknader”, säger Ecoleans marknadschef Anna Annerås.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Filip Poon och Aroma Godisfabrik lyfter fram klassiska geléhjärtan

Det klassiska röda geléhjärtat har varit en självklar favorit i svenska hem i generationer. Lagom till Alla hjärtans dag inleder Aroma Godisfabrik ett spännande samarbete med den populära matprofilen Filip Poon för att ge det ikoniska hjärtat en ny dimension.
Hjärta

Gott & Blandat With love på Alla Hjärtans Dag

Lagom till Alla hjärtans dag kommer Malaco Gott & Blandat With love, en mix av smakrika godisbitar i gåvoförpackning.
Malaco

Trumps ståltullar kan ge fler PET-flaskor

Donald Trumps handelstullar, som bland annat innebär 25 procent på stål och aluminium, kan komma att innebära att fler PET-flaskor kommer att produceras. Det skriver tidningen Expressen som i sin tur refererar till Washington Post.
coca hår

Produktionsökningen år 2024 av papper och kartong väntas inte bestå

Produktionen av papper och kartong i Sverige ökade med 7,7 procent under 2024. Utvecklingen drivs av en kraftig tillväxt för båda förpacknings- och grafiskt papper som vände efter ett svagt 2023.
Rundtur och visning av Billerud Korsnäs nya maskin KM7 på Gruvön.