Ecolean lanserar Air Aseptic med minivolymen 125 ml

PUBLICERAD: 9 augusti 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Ecoleans nya miniförpackning i Air Aseptic-serien lanseras först i Pakistan av mejeriföretaget Fauji Foods.

Helsingborgsbaserade Ecolean lanserar nu sin populära förpackning Ecolean Air Aseptic i minivolymen 125 ml. Lanseringen sker globalt och först ut att använda förpackningen blir det pakistanska mejeriföretaget Fauji Foods Ltd.
Ecolean och Fauji Foods träffade i fjol ett omfattande samarbetsavtal och tidigare i år resulterade avtalet i att merparten av Fauji Foods flytande mejeriprodukter nu förpackas i olika Ecolean-förpackningar. Lanseringen av  den nya miniförpackningen från Ecolean i de pakistanska butikshyllorna innebär en ytterligare utvidgning av samarbetet mellan de två parterna.

I ett första skede kommer Fauji Foods att förpacka produkter inom det populära varumärket Dostea och snart därefter kommer företagets UHT-produkter inom varumärket Nurpur att packas i den nya förpackningsstorleken.

”Den nya och mindre 125-millilitersförpackningen är precis rätt storlek för daglig konsumtion och den passar våra konsumenter perfekt. Och som andra Ecolean-förpackningar är den användarvänlig och lätt att känna igen på hyllan”, säger Aamir Khawas, marknads- och försäljningschef hos Fauji Foods.

Den nya Ecolean Air Aseptic-förpackningen på 125 ml kommer att finnas med eller utan medföljande sugrör.

”Trenden med mindre, enportionsförpackningar fortsätter att växa globalt och med lanseringen av vår nya, mindre förpackningsstorlek följer vi den trenden. Vi är också mycket glada över att kunna lansera den nya förpackningen tillsammans med Fauji Foods, som verkar på en av världens mest dynamiska mejerimarknader”, säger Ecoleans marknadschef Anna Annerås.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Thorbjörn Sagerström på DS Smith Norden ser en positiv trend för industrin

Vi kontaktade Thorbjörn Sagerström, vd på DS Smith i Norden och dessutom ordförande i Grafiska Föreningen, för att få hans synpunkt på läget för wellpapp- och kartongbranschen och för hans eget företag.
DSsmith1-1024x683-1x

Ny undersökning visar att svenskar är splittrade kring plastpåseskatten

Åsikterna om att plastpåseskatten försvinner är minst sagt splittrade, och över hälften av alla svenskar tycker det är viktigt att användningen av plastpåsar fortsätter att minska. Det visar en ny Novusundersökning som Håll Sverige Rent låtit göra.
dreamstime_7756854x

Tidningen Packnews fyller 90 år!

I år fyller tidningen Packnews 90 år. En anmärkningsvärd ålder på en branschtidning, men en ålder som inte på något sätt avspeglas i kvaliten, tidningen är starkare och fräschare än någonsin. Här ger tidningens chefredaktör, Bo Wallteg, en kort bakgrund till de nittio åren.
Packnews-1_24-mailchimp-header-2

Transparent förpackning ger enklare återvinning

Som ett led i arbetet med att minska klimatavtrycket har isoleringproducenten Rockwool förändrat förpackningarna. Något som ökar återvinningsmöjligheterna med 85  procent enligt företaget.
ROCKWOOL förpackning