Easyfairs och Artexis har bildat gemensamt bolag

PUBLICERAD: 10 maj 2015
UPPDATERAD: 25 januari

Sedan början av året är Artexis och Easyfairs ett gemensamt bolag med den samlande devisen ”Visit the Future”.|Susanne Hallencreutz har tagit klivet upp till koncernnivå.|Lilly Andersson är ny COO för Easyfairs Göteborg.|Lena Malm har rekryterats som ny COO för Easyfairs Stockholm och för Kistamässans externa arrangemang.|”Vi ser en mycket positiv utveckling på mässmarknaden de kommande åren”

Easyfairs, som bland annat arrangerar ett flertal förpackningsmässor i Sverige, Norden och övriga Europa, och Artexis, som äger och driver ett flertal konferens- och mässanläggningar, har formellt gått ihop till organisationen Artexis Easyfairs med en gemensam företagsidentitet och den gemensamma devisen ”Visit the future”.
I Sverige äger och förvaltar Artexis mäss- och konferensanläggningarna Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö och Easyfairs Norden arrangerar ett 50-tal mässor, bland annat förpackningsmässan Empack.

”Det är en mycket spännande tid för mötes- och mässindustrin och vår nya företagsstrategi gör det möjligt för oss att ha en ledande roll i den utvecklingen, genom att ta tillvara synergier tvärs vårt bolag”, säger Eric Everard, grundare och vd för Artexis Easyfairs.

Samgåendet och den nya företagsidentiteten, som genomfördes redan i början av året, har också inneburit att Artexis Easyfairs förstärkt sin nordiska organisation med två nya operativa chefer, och en nyinrättad tjänst på koncernnivå.

Susanne Hallencreutz, tidigare COO (Chief Operating Officer) för Easyfairs Göteborg, tar klivet vidare till koncernnivå, till en nyinrättad roll, som strategisk chef för marknad, IT, HR och kundupplevelse för Artexis Easyfairs Nordic. Susanne har en lång och gedigen karriär inom mässor och konferenser och arbetat i flera olika chefsroller på Easyfairs. Susanne tillträdde sin nya tjänst i början av året.

I mars tillträdde Lilly Andersson som COO för Easyfairs Göteborg. Lilly har de senaste 15 åren haft flera ledande befattningar på TV4 Sverige. Bland annat som försäljningschef och affärsområdeschef med resultatansvar för TV4:s kontor i södra och västra Sverige. Närmast kommer Lilly från en roll som grundare av Business Planet, ett bolag som arbetar med företags- och försäljningsutveckling.

Vidare har Lena Malm rekryterats som ny COO för Easyfairs Stockholm, samt för Kistamässans externa arrangemang. Lena är idag verksam som vd på Informa IBC Sweden, helägt dotterbolag till Informa plc – en av världens största börsnoterade organisatörer av mässor och konferenser. Lena har lång erfarenhet av affärsutveckling, marknadsföring och försäljningsstrategier. Lena Malm tillträder sin nya tjänst den 1 juni.

Björn Wengse, som varit tillförordnad COO under rekryteringsprocessen, återgår till sin tidigare roll som chef för affärsutveckling i Norden.

”Artexis Easyfairs växer årligen med mellan 20 och 30 procent och vi ser en mycket positiv utveckling på mässmarknaden de kommande åren. Vi är mycket glada över att ha kunnat rekrytera så starka ledare till vårt bolag, något som kommer att utveckla både vår personal och våra mässor, allt för att kunna möta våra kunder på bästa möjliga sätt framöver”, säger Peter Wanderydz, koncernchef för Artexis Easyfairs i Norden.

 

 

Senaste nytt

Ketchupförpackning som "exploderar"

Det holländska designföretaget Akarton har tagit fram en kampanjförpackning till det likaledes holländska företaget Hela och deras Hela Tomaten Ketchup. Lösningen visar hur innovativ design och funktionalitet kan mötas. Med en sfärisk design som öppnas som öppnas på ett sätt som ser ut att den exploderat sätter denna förpackning en ny standard inom livsmedelsindustrin säger företaget. Hela fokuserar på nu på konsumentmarknadsföring genom influencers.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Smarta nya funktioner minskar manuellt prepressjobb

Adobe integrerar så kallad prepressintelligens i sjätte generationen av ripprogrammet Adobe PDF Print Engine 7. Det gör det lättare att utnyttja den fulla potentialen i tryckpressar med utökat färgspektra. Prepressavdelningarna kommer också slippa öppna och konvertera orginalfiler från Photoshop/Illustrator till PDF manuellt.
Adobe 1

Danskt företag blir ägare till Karl Hedin Emballage

Ägarna till AB Karl Hedin Emballage och Dansk Træemballage A/S (DTE) har tecknat ett avtal som innebär att DTE förvärvar 100 procent av aktierna i AB Karl Hedin Emballage med dotterbolag. Tillträdet sker den 9 maj 2025.
Hedin

Möjlig brist på råvara till sträckfilm enligt PackIndx

Turbulensen kring Donald Trumps tullar ser ut att påverka råvarutillgång på vissa material och då främst C4 (Butene) som bland annat används för tillverkning av sträckfilm av standardkvalitet.
triofilm

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX