Easyfairs och Artexis har bildat gemensamt bolag

PUBLICERAD: 10 maj 2015
UPPDATERAD: 25 januari

Sedan början av året är Artexis och Easyfairs ett gemensamt bolag med den samlande devisen ”Visit the Future”.|Susanne Hallencreutz har tagit klivet upp till koncernnivå.|Lilly Andersson är ny COO för Easyfairs Göteborg.|Lena Malm har rekryterats som ny COO för Easyfairs Stockholm och för Kistamässans externa arrangemang.|”Vi ser en mycket positiv utveckling på mässmarknaden de kommande åren”

Easyfairs, som bland annat arrangerar ett flertal förpackningsmässor i Sverige, Norden och övriga Europa, och Artexis, som äger och driver ett flertal konferens- och mässanläggningar, har formellt gått ihop till organisationen Artexis Easyfairs med en gemensam företagsidentitet och den gemensamma devisen ”Visit the future”.
I Sverige äger och förvaltar Artexis mäss- och konferensanläggningarna Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö och Easyfairs Norden arrangerar ett 50-tal mässor, bland annat förpackningsmässan Empack.

”Det är en mycket spännande tid för mötes- och mässindustrin och vår nya företagsstrategi gör det möjligt för oss att ha en ledande roll i den utvecklingen, genom att ta tillvara synergier tvärs vårt bolag”, säger Eric Everard, grundare och vd för Artexis Easyfairs.

Samgåendet och den nya företagsidentiteten, som genomfördes redan i början av året, har också inneburit att Artexis Easyfairs förstärkt sin nordiska organisation med två nya operativa chefer, och en nyinrättad tjänst på koncernnivå.

Susanne Hallencreutz, tidigare COO (Chief Operating Officer) för Easyfairs Göteborg, tar klivet vidare till koncernnivå, till en nyinrättad roll, som strategisk chef för marknad, IT, HR och kundupplevelse för Artexis Easyfairs Nordic. Susanne har en lång och gedigen karriär inom mässor och konferenser och arbetat i flera olika chefsroller på Easyfairs. Susanne tillträdde sin nya tjänst i början av året.

I mars tillträdde Lilly Andersson som COO för Easyfairs Göteborg. Lilly har de senaste 15 åren haft flera ledande befattningar på TV4 Sverige. Bland annat som försäljningschef och affärsområdeschef med resultatansvar för TV4:s kontor i södra och västra Sverige. Närmast kommer Lilly från en roll som grundare av Business Planet, ett bolag som arbetar med företags- och försäljningsutveckling.

Vidare har Lena Malm rekryterats som ny COO för Easyfairs Stockholm, samt för Kistamässans externa arrangemang. Lena är idag verksam som vd på Informa IBC Sweden, helägt dotterbolag till Informa plc – en av världens största börsnoterade organisatörer av mässor och konferenser. Lena har lång erfarenhet av affärsutveckling, marknadsföring och försäljningsstrategier. Lena Malm tillträder sin nya tjänst den 1 juni.

Björn Wengse, som varit tillförordnad COO under rekryteringsprocessen, återgår till sin tidigare roll som chef för affärsutveckling i Norden.

”Artexis Easyfairs växer årligen med mellan 20 och 30 procent och vi ser en mycket positiv utveckling på mässmarknaden de kommande åren. Vi är mycket glada över att ha kunnat rekrytera så starka ledare till vårt bolag, något som kommer att utveckla både vår personal och våra mässor, allt för att kunna möta våra kunder på bästa möjliga sätt framöver”, säger Peter Wanderydz, koncernchef för Artexis Easyfairs i Norden.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Panten på dryckesförpackningar höjs 2025

Under andra halvan av år 2025 höjs pantbeloppet på dryckesförpackningar av PET och aluminiun meddelar Returpack. Det blir en rejäl höjning, från en till två kronor på aluminiumburk och liten PET-flaska, och från två till tre kronor på stora PET-flaskor. Målet med panthöjningen är att stimulera till att panta ännu mera.
Vid frågor om bilden, mejla: erika.weiland@apeloga.se

Nu kan tjockare material köras i Ricoh Pro C9500

Ricoh utökar möjligheterna i sin digitalpress Pro C9500. Maskinen har en ny tjänst som gör det möjligt att skriva ut tjockare material än tidigare som till exempel olika förpackningar.
Rihcox

Rikard Ahlin slutar som vd på Ettiketto AB

Rikard Ahlin slutar som vd för Ettiketto AB och efterträds av Johanna Herstedt. Rikard fortsätter som vd för Ettiketto Group.
ettikettox

Bisfenoler i kontakt med livsmedel förbjuds

Nu blir det förbjudet att använda bisfenol A och andra bisfenoler som klassificeras som farliga i material som kommer i kontakt med livsmedel. EU-kommissionens beslut är en konsekvens av att Efsa har skärpt sin bedömning av hur mycket bisfenol A man kan få i sig utan risk för hälsan.
Konservburkar