Digitaltryck och QR-kod skapar samlarintresse bland NFL-fans

PUBLICERAD: 23 januari 2020
UPPDATERAD: 25 januari

John Dwyer från WestRock visar upp den smarta förpackningen för m&m´s från Mars, som blivit ett samlarobjekt i USA bland anhängare av amerikansk fotboll. (Bild Bo Wallteg)

WestRock är en ledande tillverkare av wellpappförpackning med basen i USA och verksamhet i flera världsdelar. Företaget har skapat stort intresse bland de amerikanska NFL-fansen (National Football League) med en specialförpackning för godisproducenten Mars.

WestRock följer utvecklingen av smarta och intelligenta förpackningar noga och jobbar med att kunna erbjuda sina kunder nya lösningar. Ett exempel på det fanns på AIPIA Congress i Amsterdam i november förra året. Genom att jobba med digitaltryck och QR-kod och uppdaterade nyutgåvor varje vecka under den 17 veckor långa NFL-säsongen skapade man ett stort intresse bland fans och faktiskt också ett samlarobjekt, som redan ökat i pris upp till fem gånger!

John Dwyer från WestRock berättar mer i den här filmade intervjun på Packnews.tv.

Senaste nytt

Nu startar Faller Packaging produktionen av läkemedelsförpackningar i danska Horsens

Under sensommaren i år kommer Faller Packaging att börja producera läkemedelsförpackningar i den nya fabriken i danska Horsens. Företaget förverkligar därmed ett projekt som redan aviserades i april 2023: byggandet av ytterligare en produktionsanläggning för Norden. Målet är att möta den ökande efterfrågan.
fallerx
Nu startar Faller Packaging produktionen av läkemedelsförpackningar i danska Horsens

Orapac tävlar i Packnorth Award 2025 med förpackning för slipmaskiner

Det finska företaget Oy Orapac ab var med i Packnorth Award förra året. Nu kommer man tillbaka i årets tävling med ett nytt bidrag i kategorin Industriförpackningar.
utvald
Orapac tävlar i Packnorth Award 2025 med förpackning för slipmaskiner

Europeisk plaståtervinning i ett kritiskt läge

Återvinning av plast ses ofta som en lösning i diskussionerna om materialen. Vi kan nog alla vara överens om att det återvinns för lite plast, kraftfulla insatser och investeringar behövs, men återvinningen är inte det enda som gäller inför framtiden. Dessutom ser det för ögonblicket ut som att återvinningskapaciteten i Europa faktiskt minskar. Företagen har stora problem med att hitta avsättning för materialen och klara ekonomin.
Återvinningx
Europeisk plaståtervinning i ett kritiskt läge

UPM Raflatac byter namn

Affärsområdet och rapporteringssegmentet UPM Raflatac byter namn till UPM Adhesive Materials från och med idag, den 12 juni.. Det nya namnet på rapporteringssegmentet kommer att användas från och med delårsrapporten för andra kvartalet 2025.
raf_tim-kirchen-appointment
UPM Raflatac byter namn

Läs vidare

Spartips för wellpappindustrin och dess kunder

Wellpappindustrin kan spara material via en enkel åtgärd enligt brittisk konsult.
1673597177195x
Spartips för wellpappindustrin och dess kunder

Omni Polymers gillar att återvinna flexibla plastförpackningar

josef-nat
Omni Polymers gillar att återvinna flexibla plastförpackningar

Välkomnar EU:s föreslagna PPWR-regler – med viss kritik

European Bioplastics välkomnar EU:s föreslagna s.k. PPWR-regler för förpackningar och bioplaster – men med viss kritik…
eu-regler-PN-utvald
Välkomnar EU:s föreslagna PPWR-regler – med viss kritik

Svensk Plaståtervinning fick pris som Årets Impact-bolag

På Dagens Industris Gasell-gala i Stockholms stadshus fick Svensk Plaståtervinning ta emot priset som Årets Impact-bolag.
plast-impact-utvald
Svensk Plaståtervinning fick pris som Årets Impact-bolag