Digitaltryck och QR-kod skapar samlarintresse bland NFL-fans

PUBLICERAD: 23 januari 2020
UPPDATERAD: 25 januari

John Dwyer från WestRock visar upp den smarta förpackningen för m&m´s från Mars, som blivit ett samlarobjekt i USA bland anhängare av amerikansk fotboll. (Bild Bo Wallteg)

WestRock är en ledande tillverkare av wellpappförpackning med basen i USA och verksamhet i flera världsdelar. Företaget har skapat stort intresse bland de amerikanska NFL-fansen (National Football League) med en specialförpackning för godisproducenten Mars.

WestRock följer utvecklingen av smarta och intelligenta förpackningar noga och jobbar med att kunna erbjuda sina kunder nya lösningar. Ett exempel på det fanns på AIPIA Congress i Amsterdam i november förra året. Genom att jobba med digitaltryck och QR-kod och uppdaterade nyutgåvor varje vecka under den 17 veckor långa NFL-säsongen skapade man ett stort intresse bland fans och faktiskt också ett samlarobjekt, som redan ökat i pris upp till fem gånger!

John Dwyer från WestRock berättar mer i den här filmade intervjun på Packnews.tv.

Läs vidare

Spartips för wellpappindustrin och dess kunder

Wellpappindustrin kan spara material via en enkel åtgärd enligt brittisk konsult.
1673597177195x

Omni Polymers gillar att återvinna flexibla plastförpackningar

josef-nat

Välkomnar EU:s föreslagna PPWR-regler – med viss kritik

European Bioplastics välkomnar EU:s föreslagna s.k. PPWR-regler för förpackningar och bioplaster – men med viss kritik…
eu-regler-PN-utvald

Svensk Plaståtervinning fick pris som Årets Impact-bolag

På Dagens Industris Gasell-gala i Stockholms stadshus fick Svensk Plaståtervinning ta emot priset som Årets Impact-bolag.
plast-impact-utvald

Senaste nytt

EFI tänker utanför boxen – lanserar unikt system för tryck på wellpappförpackningar

På Drupa presenterade EFI en lösning tillsammans med Packsize för personaliserat fullfärgstryck på wellpappförpackningar.
EFI-3-1536x1024

Åtta45 förvärvar By Wind och GBGT Box

Tryckeriet By Wind och förpackningsföretaget GBGT Box blir en del av Åtta45. En expansion som ska utöka bolagets produktionskapacitet inom både tryck och förpackning.
Atta45-ver-2-1536x1024

Drupa 2024 lockade betydligt färre besökare än förväntat

När Drupa öppnade dörrarna för några veckor sedan var det åtta år sedan mässan arrangerades senast. En pandemi kom emellan. Nu har besökssiffrorna kommit och de var säkert en besvikelse för Messe Düsseldorf.
Eingänge, entrance

Scenprogrammet för Scanpack 2024 är här!

Nu släpps scenprogrammet för Scanpack, Skandinaviens största förpackningsmässa, som äger rum på Svenska Mässan i Göteborg den 22-25 oktober. Förutom utställningen med 400 utställare kommer besökarna att erbjudas ett omfattande scenprogram med nästan 100 programpunkter.
Talare på Scanpack (SV)x