Digitaltryck och QR-kod skapar samlarintresse bland NFL-fans

PUBLICERAD: 23 januari 2020
UPPDATERAD: 25 januari

John Dwyer från WestRock visar upp den smarta förpackningen för m&m´s från Mars, som blivit ett samlarobjekt i USA bland anhängare av amerikansk fotboll. (Bild Bo Wallteg)

WestRock är en ledande tillverkare av wellpappförpackning med basen i USA och verksamhet i flera världsdelar. Företaget har skapat stort intresse bland de amerikanska NFL-fansen (National Football League) med en specialförpackning för godisproducenten Mars.

WestRock följer utvecklingen av smarta och intelligenta förpackningar noga och jobbar med att kunna erbjuda sina kunder nya lösningar. Ett exempel på det fanns på AIPIA Congress i Amsterdam i november förra året. Genom att jobba med digitaltryck och QR-kod och uppdaterade nyutgåvor varje vecka under den 17 veckor långa NFL-säsongen skapade man ett stort intresse bland fans och faktiskt också ett samlarobjekt, som redan ökat i pris upp till fem gånger!

John Dwyer från WestRock berättar mer i den här filmade intervjun på Packnews.tv.

Läs vidare

Spartips för wellpappindustrin och dess kunder

Wellpappindustrin kan spara material via en enkel åtgärd enligt brittisk konsult.
1673597177195x

Omni Polymers gillar att återvinna flexibla plastförpackningar

Nystartade Omni Polymers specialiserar sig på ett komplicerat segment inom plaståtervinningen, flexibla förpackningar från svenska hushåll. Som det ser ut...
josef-nat

Välkomnar EU:s föreslagna PPWR-regler – med viss kritik

European Bioplastics välkomnar EU:s föreslagna s.k. PPWR-regler för förpackningar och bioplaster – men med viss kritik…
eu-regler-PN-utvald

Svensk Plaståtervinning fick pris som Årets Impact-bolag

På Dagens Industris Gasell-gala i Stockholms stadshus fick Svensk Plaståtervinning ta emot priset som Årets Impact-bolag.
plast-impact-utvald

Senaste nytt

Kinesiska forskare har utvecklat ett nytt glasmaterial

Kina har en forskargrupp utvecklat ett nytt, hållbart glas som är av stort intresse för förpackningsindustrin.
innovation

Zoégas förpackningar anpassas för återvinning

Nestlé har anpassat hela Zoégas Professionals sortiment för återvinning.
z2

Orkla har överklagat förbudet mot Grummes förpackning

Orkla, som äger varumärket Grumme har nu överklagat Kemikalieinspektionens förbud mot deras nya förpackning.
Orklany

Lanserar digitalpress för flexibla förpackningar

Den ska vara 30 procent snabbare och ha 45 procent högre produktivitet än sin föregångare, nya digitalpressen HP Indigo 200K, som enligt tillverkaren ska ge förpackningsindustrin ett ytterligare incitament att gå över till digitaltryck.
C0125.00_04_18_05.Still006