Digitaltryck och QR-kod skapar samlarintresse bland NFL-fans

PUBLICERAD: 23 januari 2020
UPPDATERAD: 25 januari

John Dwyer från WestRock visar upp den smarta förpackningen för m&m´s från Mars, som blivit ett samlarobjekt i USA bland anhängare av amerikansk fotboll. (Bild Bo Wallteg)

WestRock är en ledande tillverkare av wellpappförpackning med basen i USA och verksamhet i flera världsdelar. Företaget har skapat stort intresse bland de amerikanska NFL-fansen (National Football League) med en specialförpackning för godisproducenten Mars.

WestRock följer utvecklingen av smarta och intelligenta förpackningar noga och jobbar med att kunna erbjuda sina kunder nya lösningar. Ett exempel på det fanns på AIPIA Congress i Amsterdam i november förra året. Genom att jobba med digitaltryck och QR-kod och uppdaterade nyutgåvor varje vecka under den 17 veckor långa NFL-säsongen skapade man ett stort intresse bland fans och faktiskt också ett samlarobjekt, som redan ökat i pris upp till fem gånger!

John Dwyer från WestRock berättar mer i den här filmade intervjun på Packnews.tv.

Läs vidare

Spartips för wellpappindustrin och dess kunder

Wellpappindustrin kan spara material via en enkel åtgärd enligt brittisk konsult.
1673597177195x

Omni Polymers gillar att återvinna flexibla plastförpackningar

josef-nat

Välkomnar EU:s föreslagna PPWR-regler – med viss kritik

European Bioplastics välkomnar EU:s föreslagna s.k. PPWR-regler för förpackningar och bioplaster – men med viss kritik…
eu-regler-PN-utvald

Svensk Plaståtervinning fick pris som Årets Impact-bolag

På Dagens Industris Gasell-gala i Stockholms stadshus fick Svensk Plaståtervinning ta emot priset som Årets Impact-bolag.
plast-impact-utvald

Senaste nytt

NYHET: Nu är PackIndx, verktyget som hjälper dig hålla koll på prisutvecklingen, live!

Packnews fortsätter att ge förpackningsbranschen och dess kunder nya tjänster. Nu lanserar vi via en extern samarbetspartner en värdefull nyhet – PackIndx. Du som köper och säljer förpackningar får via PackIndx ett enkelt sätt att hålla koll på underliggande kostnadsförändringar på marknaden.
adam-smigielski-K5mPtONmpHM-unsplashx

Epson förvärvar Fiery – accelererar digitaliseringen

Epson förvärvar amerikanska Fiery som är experter på det digitala fron-end-lösningar och arbetsflödeslösningar för tryckbranschen.
epson

Billerud utser ny chef för verksamheten i Nordamerika

Billerud hade till för något år sedan stora planer på att bygga om fabriken i Escanada till en kartongproducerande enhet i storlek med den jättemaskin man har i Grums. Så blev det inte och det beslutet ledde till lite turbulens på managementnivå. Nu har koncernen utsett Doug Schwartz till President Billerud North America och medlem av bolagets koncernledning.
Billerudx

Svåra val för juryn i Packnorth Award 2024

Den 9 september träffades juryn i Packnorth Award för att utse vinnarna av årets tävling. Det visade sig bli en tuff uppgift, alla bidrag hade potential att vinna. Sextiosju bidrag plus sju studentlösningar skulle bedömas. Den 9 september träffades juryn i Packnorth Award för att utse vinnarna av årets tävling. Det visade sig bli en tuff uppgift, alla bidrag hade potential att vinna.Sextiosju bidrag plus sju studentlösningar skulle bedömas.
packnorth-juryn-utvaldx